GÜNCEL GELİŞMELERİ ANALİZ EDİYOR
Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden Doç. Dr. Mustafa Bostancı ile birlikte editörlüğünü yaptıkları ve Palet Yayınları’ndan çıkan ‘Dijital İletişim Anlamak 4’, dijitalleşmenin iletişim ve iletişim sosyolojisi alanlarındaki güncel gelişmeleri sorgulama ve analiz etme amacını taşıyor. 15 bilim insanının bakış açılarıyla kaleme alınan ve 11 bölümden oluşan eser, dijital iletişim alanına önemli bir katkı sunuyor.
DİGİTALLEŞME GAZETECİLİĞİ DE DEĞİŞTİRİYOR
Dijitalleşmenin etkisiyle gazetecilik mesleği
ve basın fotoğrafçılığı dönüşüm geçirirken, yapay zekâ haber üretim
süreçlerinden veri görselleştirmeye kadar haber merkezlerinde aktif olarak
kullanılıyor. Yerel gazeteler hızla dijitalleşmeye uyum sağlarken,
dezenformasyonla mücadele açık veri kullanımı her geçen gün daha önemli hale
geliyor. Dijital liderlik ve online halkla ilişkiler popüler kavramlar olarak
karşımıza çıkıyor. Medyanın küreselleşmesi ve dijitalleşmesi, ulus ötesi
toplulukların dijital diaspora oluşturmasını ve kimlik inşasını
kolaylaştırıyor. Yepyeni bir mitolojiye işaret eden dijital çağın yeni
toplumsallaşma biçimleriyle birlikte güç, üretim, otorite ve iktidar yapıları
sürekli değişiyor.