YİMER 157, 15 bin 552 kişinin kurtarılmasını sağladı

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı bünyesindeki Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER 157 Çağrı Merkezi), insan ticareti ve göçmen kaçakçılığıyla ilgili acil yardım ihbarında bulunan 15 bin 552 kişinin kurtarılmasını sağladı.

İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, "İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı bünyesindeki YİMER 157 Çağrı Merkezi, acil yardım ve ihbar hattı olmasının yanı sıra başta uluslararası öğrenciler olmak üzere Türkiye’deki yabancıların tüm sorularına doğru, hızlı ve güvenilir yanıt vermeyi sürdürüyor. Bugüne kadar 20 milyon çağrı karşılayan YİMER 157, 15 bin 552 hayatın kurtarılmasını sağladı" denildi.

 5 DİLDE HİZMET VERİYOR

 Açıklamanın devamında şu ifadelere yer verildi:

"20 Ağustos 2015 tarihinde kurulan Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER), Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça ve Farsça olmak üzere toplam 5 dilde hizmet veriyor. Hafta içi 08:00-18.00 saatleri arasında bilgi edinme hattı olarak hizmet sunan YİMER 157, Türkiye’deki yabancıların vize, ikamet izni, uluslararası koruma, geçici koruma gibi Göç İdaresi Başkanlığı mevzuatı kapsamındaki sorularına cevap veriyor. YİMER 157, aynı zamanda acil yardım ve ihbar hattı olarak da 7 gün 24 saat hizmet sunuyor. YİMER 157’yi arayanlar, 1’i tuşladığında acil yardım hattına hızla ulaşabiliyor. Bugüne kadar 20 milyon çağrı karşılayan YİMER 157, insan ticareti ve göçmen kaçakçılığı ile ilgili acil yardım ihbarında bulunan 15 bin 552 kişinin kurtarılmasını sağladı.

DOĞRU, HIZLI VE GÜVENİLİR BİLGİYE TEK TUŞLA ULAŞILABİLİYOR

YİMER 157 Çağrı Merkezi, uluslararası öğrencileri ikamet izin süreçlerine ilişkin doğru ve hızlı bir şekilde bilgilendiriyor. Göç İdaresi Başkanlığı ve YÖK arasında 29 Kasım 2023 tarihinde imzalanan protokol kapsamında YİMER 157 sesli yanıt sisteminde, uluslararası öğrencilerin doğrudan yabancı temsilcisine bağlanmasını sağlayacak bir değişiklik hayata geçirildi. Buna göre, YİMER 157’yi arayıp 2’yi tuşlayan uluslararası öğrenciler, doğrudan yabancı temsilcisine bağlanabiliyor. Böylece uluslararası öğrencilerin, bilgi eksikliğinden kaynaklı mağduriyet yaşamasının önüne geçilerek, doğru ve güvenilir bilgiye hızla ulaşabilmeleri sağlandı. YİMER 157’yi arayan uluslararası öğrenciler özellikle okula kayıt süreçleri, öğrenci ikamet izni başvuru süreçleri ve sonucu, öğrencilerin mezuniyet süreçleri ve bildirim yükümlülükleri konularında bilgiye başvuruyor.


 YİMER 157, 8 ULUSLARARASI ÖDÜLE LAYIK GÖRÜLDÜ

YİMER 157 Çağrı Merkezi, şimdiye kadar Dünya Çağrı Merkezleri Yarışması ve Avrupa Çağrı Merkezi Yarışmasında “En İyi Acil Servis Hizmetleri” kategorisinde 8 uluslararası ödüle layık görüldü. YİMER 157, sesli çağrının yanı sıra webchat (https://yimer.gov.tr/chat.html), e-posta (webyimer@goc.gov.tr) ve sosyal medya kanalları (Facebook, Twitter, Instagram) üzerinden gelen başvurulara da yanıt veriyor."