İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Moğolistan Başbakan
Yardımcısı Nyamtaishir Nomtoibayar ve beraberindeki heyeti, Bakanlıkta ağırladı.
“İŞ BİRLİĞİMİZİ GÜÇLENDİRMEYE HAZIRIZ”
Ziyaret sonrası değerlendirme yapan Bakan Çiftçi, “Ülkelerimiz
arasındaki stratejik ortaklığı; ticaret ve yatırım alanlarının yanı sıra, afet
ve acil durum yönetimi, kamu güvenliği, sınır yönetimi, düzensiz göçle mücadele
ve siber güvenlik başta olmak üzere birçok alanda daha ileriye taşıyacak
konuları değerlendirdik. Bu kapsamda, Türkiye ile Moğolistan arasındaki ticaret
hacminin artırılmasının önemine dikkat çekerek, ortak hedefimizin ticaret
hacmimizi yakın gelecekte 500 milyon dolar seviyesine çıkarmak olduğunu ifade
ettik. Türkiye’nin yaklaşık kırk yıllık serbest bölge tecrübesini, Moğolistan
ile paylaşmaya ve bu alandaki iş birliğimizi güçlendirmeye hazır olduğumuzu bir
kez daha vurguladık” ifadelerini kullandı.
BAKAN ÇİFTÇİ’DEN MOĞOLİSTAN’A FETÖ MESAJI
Bakan Çiftçi, FETÖ ile mücadele konusundaki hassasiyeti bir
kez daha dile getirdiklerini belirterek, “Terör örgütüyle iltisaklı yapıların
faaliyetlerinin sonlandırılmasına yönelik beklentilerimizi ifade ettik. Türkiye
olarak, Moğolistan ile ilişkilerimizi stratejik ortaklığımıza yakışır şekilde;
somut projeler, karşılıklı güven ve ortak fayda temelinde daha da güçlendirmeyi
arzu ediyoruz. Nazik ziyaretleri ve samimi görüşmeleri dolayısıyla Sayın
Başbakan Yardımcısı'na teşekkür ediyor; dost ve kardeş Moğolistan halkına en
içten selam ve iyi dileklerimi iletiyorum. Rabbim, ülkelerimiz arasındaki
dostluğu ve iş birliğini daim eylesin” diye konuştu.