“Hayvanların konforunu en az insanların konforu kadar önemsiyoruz”

Sahipsiz hayvanların modern bakım ve doğal yaşam alanlarında güvenli şekilde yaşamalarını sağlayan Batman, uyguladığı modelle Türkiye’ye örnek olmaya devam ediyor. Vali Ekrem Canalp, “Hayvanların konforunu da en az insanların konforu kadar önemsiyoruz. Medeniyet; sadece şehirler inşa etmekle değil, o şehirde yaşayan tüm canlıların yaşam hakkını koruyabilmekle ölçülür" dedi.


İçişleri Bakanlığının 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yürüttüğü çalışmalar doğrultusunda, sahipsiz hayvanların korunması, rehabilitasyonu ve doğal yaşam alanlarının oluşturulmasına yönelik uygulamalarda Batman, ortaya koyduğu örnek modelle Türkiye'nin öncü illeri arasında yer almaya devam ediyor.

Vali Ekrem Canalp başkanlığında gerçekleştirilen İl Hayvanları Koruma Kurulu Olağan Toplantısı'nda, Bakanlığın hayvan refahına yönelik politika ve hedefleri doğrultusunda il genelinde yürütülen çalışmalar kapsamlı şekilde değerlendirildi. Toplantıda, kurumlar arası koordinasyonun daha da güçlendirilmesi, mevcut hizmetlerin etkinliğinin artırılması ve sahipsiz hayvanların yaşam standartlarının yükseltilmesine yönelik yeni kararlar alındı.

UYGULAMA DİKKAT ÇEKİYOR

Batman'da son dönemde hayata geçirilen modern bakım, tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri ile doğal yaşam alanları sayesinde sahipsiz hayvanların güvenli ve sağlıklı ortamlarda yaşamlarını sürdürebilmeleri sağlanırken, il genelinde oluşturulan koordinasyon modeli de İçişleri Bakanlığının ortaya koyduğu vizyonun sahadaki başarılı uygulamalarından biri olarak dikkat çekiyor.

GÖLGELİK ALANLAR ARTIRILACAK

Kurulda alınan kararlar doğrultusunda, Batman Belediyesi ile ilçe ve belde belediyeleri arasında imzalanan "5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu Kapsamında İş Birliği Protokolü"nün bütün belediyeler tarafından eksiksiz uygulanması kararlaştırıldı. Ayrıca Batman Belediyesi Bakım, Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi bünyesindeki doğal yaşam alanında bulunan sahipsiz hayvanların yaz aylarında yüksek sıcaklıklardan olumsuz etkilenmemesi amacıyla gölgelik alanların artırılması ve yaşam koşullarının daha da iyileştirilmesine yönelik ilave tedbirlerin hayata geçirilmesi benimsendi.


“AYNI KARARLILIKLA ÇALIŞMALARIMIZI SÜRDÜRECEĞİZ"

Toplantıda değerlendirmelerde bulunan Vali Ekrem Canalp, hayvan refahının kamu yönetiminin önemli sorumluluk alanlarından biri olduğuna dikkat çekerek, "Hayvanların konforunu da en az insanların konforu kadar önemsiyoruz. Medeniyet; sadece şehirler inşa etmekle değil, o şehirde yaşayan tüm canlıların yaşam hakkını koruyabilmekle ölçülür. Bu anlayışla Batman'da sahipsiz hayvanlarımız için modern bakım ve rehabilitasyon merkezleri kuruyor, doğal yaşam alanlarını her geçen gün daha nitelikli hale getiriyoruz. Hedefimiz; hem hayvanlarımızın sağlıklı, güvenli ve doğal koşullarda yaşamalarını sağlamak hem de vatandaşlarımızın huzur ve güvenliğini en üst seviyede korumaktır. İçişleri Bakanlığımızın ortaya koyduğu vizyon doğrultusunda tüm kurumlarımızla güçlü bir koordinasyon içerisinde çalışıyor, Batman'ı hayvan refahı alanında örnek gösterilen illerden biri haline getiriyoruz. Bundan sonra da aynı kararlılıkla çalışmalarımızı sürdüreceğiz" dedi.

Valilik Toplantı Salonu'nda gerçekleştirilen toplantıya; Vali Yardımcısı ve Batman Belediye Başkan Yardımcısı V. Mehmet Ali İmrak, Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Eyüp Yıldırım, İl Tarım ve Orman Müdürü Necdet Tuncer, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Muzaffer Özkan, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Murat Solmaz, İl Milli Eğitim Müdürü Yaşar Ciğer, İl Müftüsü Ahmet Durmuş, Batman Belediyesi Veteriner İşleri Müdürü Onur Kılıç, Batman Veteriner Hekimler Odası Başkanı Abdullah Yamaç, Batman Barosu temsilcisi Av. Esra Oran ile Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP) Batman İl Temsilcisi Mehmet Güner katıldı.