“Sahipsiz hayvanları sokağın insafına terk etmeyeceğiz”

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, “Hayvanları Koruma Kanunu" kapsamında, valilerle Video Konferans Sistemi üzerinden toplantı yaptı. İllerdeki son durum hakkında bilgi alan Bakan Çiftçi, “Hedefimiz; sahipsiz hayvanları sokağın insafına terk etmeden, doğal yaşam alanlarında barınma ve gıdaya erişim sıkıntısı yaşamayacakları sağlıklı ve güvenli bir yaşamla buluşturmak” dedi.


Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yürütülen çalışmaların değerlendirildiği toplantı İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi’nin başkanlığında 81 il valisinin katılımıyla video konferans sistemi üzerinden yapıldı. Çiftçi, doğal yaşam alanlarının yapım süreçleri ile sokaktaki sahipsiz hayvanların bu alanlara taşınmasına yönelik yürütülen çalışmalardaki son durum ve illerdeki uygulamalara ilişkin bilgi aldı.

“TÜM CANLILARIN YAŞAM HAKKI İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Toplantının ardından değerlendirme yapan Bakan Çiftçi, “Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında, Valilerimizle Video Konferans Sistemi üzerinden gerçekleştirdiğimiz Güvenlik Toplantısı'nda yürütülen çalışmaları değerlendirdik. Doğal yaşam alanlarının yapım süreçleri ile sokaktaki sahipsiz hayvanların bu alanlara taşınmasına yönelik yürütülen çalışmalardaki son durumu ele alarak, illerimizdeki uygulamalara ilişkin valilerimizden bilgi aldık. Hedefimiz; sahipsiz hayvanları sokağın insafına terk etmeden, doğal yaşam alanlarında barınma ve gıdaya erişim sıkıntısı yaşamayacakları, veteriner hekimlerimizin gözetiminde sağlıklı ve güvenli bir yaşamla buluşturmaktır. Aziz milletimizin huzuru, şehirlerimizin güvenliği ve tüm canlıların yaşam hakkı için kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.