Nevşehir Valiliği himayelerinde ve Göreme Belediyesi
koordinasyonunda bu yıl ikincisi düzenlenen Uluslararası Kapadokya At ve
Atçılık Kültürü Festivali’nin lansman programı yapıldı. Lansmana Vali Hüseyin Kök,
Göreme Belediye Başkanı Ömer Eren, Vali Yardımcısı Mücahit Öztürk, İl Jandarma
Komutanı J. Kd. Alb. Mehmet Çelik, İl Emniyet Müdürü Serkan Karaman ile paydaş
kurum temsilcileri ve davetliler katıldı.
“BU KÖKLÜ MİRASI YAŞATMAYI AMAÇLIYORUZ”
Programda konuşan Vali Kök, Kapadokya’nın yalnızca eşsiz
doğal güzellikleriyle değil, tarih boyunca biriktirdiği zengin kültürel mirasla
da insanlığın ortak değerleri arasında yer aldığını vurguladı. “Güzel Atlar
Ülkesi” olarak anılan bu coğrafyada atın, sosyal ve kültürel yaşamın her
döneminde önemli bir yere sahip olduğunu belirten Vali Kök, festivalin bu köklü
mirası yaşatmayı, gelecek nesillere aktarmayı ve uluslararası düzeyde tanıtmayı
amaçladığını ifade etti.
“KAPADOKYA’NIN MARKA DEĞERİNİ DAHA DA GÜÇLENDİRECEK”
Valilik himayelerinde ve Göreme Belediyesinin ev
sahipliğinde düzenlenecek festivalin; kültür, sanat ve atlı sporları bir araya
getirerek bölgenin tanıtımına ve turizm potansiyelinin güçlendirilmesine önemli
katkılar sunacağını belirten Vali Kök, üç gün sürecek etkinlikler kapsamında
Kapadokya’nın farklı yönlerinin yerli ve yabancı ziyaretçilere tanıtılacağını
kaydetti. Kültürel mirasın korunması ve yaşatılmasının, geçmişe duyulan
saygının yanı sıra geleceğe karşı sorumluluğun da bir gereği olduğunu
vurgulayan Vali Kök, geleneksel atçılık kültürünü yaşatan bu organizasyonun
Kapadokya’nın marka değerini daha da güçlendireceğine inandığını dile getirdi.
Programın sonunda, festivale katkı sunan kurum ve kuruluş
temsilcilerine plaket takdim edildi. Günün anısına hatıra fotoğrafı çekiminin
gerçekleştirilmesiyle program sona erdi.