Sinop Valiliği himayesinde; İl Millî Eğitim Müdürlüğü
koordinesinde, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü iş birliği ile “Sinop Kırmızısı”
temalı defile programı gerçekleştirildi. Tarihî ve kültürel mirası yaşatmak
amacıyla düzenlenen programa; Vali Dr. Mustafa Özarslan ve eşi Reva Beray
Özarslan, il protokolü ve çok sayıda davetli katıldı.
YÖRESEL KIYAFETLER SERGİLENDİ
Yüzlerce yıllık geçmişiyle literatürde "Sinopya"
olarak bilinen köklü rengin kumaşlarla yeniden hayat bulduğu defilede; aslına
uygun olarak ve modern dokunuşlarla tasarlanan yöresel kıyafetler sergilendi. Davetliler
tarafından büyük bir beğeniyle takip edilen programda, kentin tarihî kimliği ve
el sanatları zenginliği bir kez daha gözler önüne serildi. Programın sonunda,
eşsiz tasarımlarıyla defileye büyük katkı sunan Moda Tasarımı Öğretmenleri Dilek
Ferdağ Paksoylu ve Gülsün Özlük’e, günün anısına plaket takdim edildi.
Defile sonrası değerlendirme yapan Vali Özarslan, “İtalya’nın
Pisa kentinde adını Sinop’tan alan bir müze olduğunu biliyor muydunuz? Sinop’dan
dünyaya açılan istisnai rengimiz: Sinopya… Sinop Kırmızısı, Sinopya; yüzbinlerce
yılın yorgunluğuna ve güçlü rakip renklere rağmen, kumaşlara rengini vermeye
devam ediyor” ifadelerini kullandı.