Kütahya Valisi Musa Işın, TOBB Kütahya OSB Mesleki ve Teknik
Anadolu Lisesi tarafından düzenlenen “Gelenek ve Tecrübe Buluşması” programına
katılarak mezun olacak öğrencilerle bir araya geldi. Kütahya Organize Sanayi
Bölgesi Müdürlüğü Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen programa; İl Millî
Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz, Kütahya OSB Yönetim Kurulu Başkanı Tolga
Eskioğlu, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve davetliler katıldı.
ŞED KUŞATMA TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından başlayan
programda, okulun gelişim sürecini ve öğrencilerin başarılarını konu alan video
gösterimi sunuldu. Program kapsamında Türk-İslam medeniyetinin önemli
geleneklerinden biri olan Şed Kuşatma Töreni gerçekleştirildi. Ahilik
kültürünün yaşatılmasına katkı sağlayan törende; meslek ahlakı, dürüstlük,
çalışkanlık ve sorumluluk bilincinin önemi vurgulandı.
“STRATEJİK BİR KONUMA SAHİP”
Programda konuşan Vali Işın, mesleki eğitimin Kütahya’nın
üretim, istihdam ve kalkınma hedefleri açısından stratejik bir konuma sahip
olduğunu belirtti. Son yıllarda yapılan çalışmalarla meslek liselerine olan
ilginin arttığını ifade eden Işın, gençlerin sanayiyle iç içe bir eğitim
modeliyle yetişmesinin nitelikli iş gücü ihtiyacının karşılanmasında önemli rol
oynadığını söyledi. Mesleki eğitimin yalnızca öğrencilerin kariyerleri için
değil, ülke ekonomisinin gelişimi açısından da büyük önem taşıdığını belirten
Işın, organize sanayi bölgeleri ile eğitim kurumları arasındaki iş birliğinin
güçlenerek devam edeceğini ifade etti.
“TÜRKİYE’NİN GELECEĞİNİN TEMİNATI”
Öğrencilerle söyleşi gerçekleştiren Vali Işın, hayat
tecrübelerini paylaşarak mezun olacak gençlere tavsiyelerde bulundu. Gençlerin
mesleki donanımlarının yanında milli ve manevi değerlerle yetişmelerinin
önemine dikkat çeken Vali Işın, öğrencilerin Türkiye’nin geleceğinin teminatı
olduğunu belirterek başarılar diledi.