İçişleri Bakan Yardımcısı Dr. Mehmet Cangir ve Antalya Valisi
Hulusi Şahin, AFAD tarafından düzenlenen Hortum ve Fırtına Temalı Tatbikatı
takip etti. Konyaaltı ve Döşemealtı ilçelerinde meydana geldiği varsayılan
hortum afeti senaryosu kapsamında gerçekleştirilen tatbikatta; arama-kurtarma,
denizden tahliye, sağlık müdahalesi, hasar tespit ve afet sonrası iyileştirme
çalışmaları başarıyla icra edildi.
CANGİR: TATBİKAT BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR
Tatbikatın ardından açıklama yapan Bakan Yardımcısı Cangir, “Bugün
burada hortum temalı saha tatbikatını takip ettik. Dün, kamp yaparken kaybolan
bir ailenin ekiplerimizce kurtarılma operasyonunu izlemiştik, bugün ise iki
farklı senaryoyu canlı olarak izledik. Tatbikat planlarımızın
senaryolaştırılarak canlı olarak izlenmesi, nasıl yapıldığının görülmesi büyük
önem taşıyor. AFAD, sahil güvenlik, jandarma ve tüm ekiplerimizi bu başarılı
canlı senaryo için tebrik ediyorum” diye konuştu.
ŞAHİN: İMKAN VE KAPASİTEMİZİ TEST EDİYORUZ
Vali Hulusi Şahin ise Antalya'da hortum ve fırtına gibi hava
olaylarına karşı hazırlıklı olunması gerektiğini belirterek, "Hortum ve
fırtına gibi olaylar Antalya'da bilinen ve şaşırılmayan durumlar. Dolayısıyla
bizler de daha önceden planlanmış senaryolar dahilinde imkan ve kapasitemizi
test etme ihtiyacı duyuyoruz. Böylece hem elimizdeki imkanları hem de
kurumlarımızın ve kişilerin koordinasyonunu test ediyoruz. Geçtiğimiz kış
Antalya'nın birçok yerinde afetler oldu. Ekstrem hava şartlarına alışmamız,
buna göre de pozisyonumuzu düzenlememiz gerekiyor. Bu tatbikat da bu
çalışmaları kapsıyor” ifadelerini kullandı.