Erzurum’da çifte mezuniyet gururu

Erzurum Valisi Aydın Baruş, kentte düzenlenen iki büyük mezuniyet törenine katılarak hem Türk Polis Teşkilatı’nın saflarına katılan 703 polis adayının hem de Sağlık Bilimleri Üniversitesi Erzurum Tıp Fakültesi’nden mezun olan ilk 45 genç hekimin heyecanına ortak oldu.

Erzurum Valiliği tarafından paylaşılan bilgilere göre; kentte hem güvenlik hem de sağlık alanında geleceğin teminatı olacak yüzlerce genç için mezuniyet törenleri gerçekleştirildi. Erzurum Polis Meslek Eğitim Merkezi (POMEM) ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi (SBÜ) Erzurum Tıp Fakültesi bünyesinde eğitimlerini başarıyla tamamlayan mezunlar, törenle meslek hayatlarına ilk adımlarını attı.

ERZURUM POMEM’DE MEZUNİYET COŞKUSU

Erzurum Polis Meslek Eğitim Merkezi (POMEM) Çat Yolu Yerleşkesi’nde, dokuz ay süren yoğun ve disiplinli eğitim süreçlerini başarıyla tamamlayan 32. Dönem polis adayları için Mezuniyet Töreni düzenlendi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan törende, 703 polis adayı yemin ederek Türk Polis Teşkilatı’nın şanlı saflarına katıldı.

Törende genç polislere hitap eden Erzurum Valisi Aydın Baruş, 181 yıllık köklü geçmişiyle Türk Polis Teşkilatı’nın vatandaşın huzur ve güvenliğinin teminatı olduğunu hatırlattı. Polisliğin yalnızca suçla mücadeleden ibaret olmadığını vurgulayan Vali Baruş, şu ifadeleri kullandı:

"Polislerimiz, vatandaşlarımızın canını, malını, namusunu ve şerefini emanet ettiği kişilerdir. Toplumun huzurunu korurken aynı zamanda merhameti, vicdanı ve adaleti temsil ederler. Görevinizi yerine getirirken Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na, kanunlara ve millî iradeye bağlı kalarak, hiçbir ayrım gözetmeden hukukun üstünlüğü, adalet ve insan hakları çerçevesinde hareket etmelisiniz."

Terör örgütlerinden organize suç yapılarına ve uyuşturucu şebekelerine kadar toplumun huzurunu tehdit eden tüm unsurlarla mücadelenin kararlılıkla sürdürüldüğünü belirten Vali Baruş, evlatlarını fedakârlıklarla yetiştiren ailelere ve Erzurum POMEM eğitim kadrosuna teşekkür etti. Tören, genç polislerin kep atarak bu anlamlı günü coşkuyla taçlandırmasıyla son buldu.

ERZURUM TIP FAKÜLTESİ İLK MEZUNLARINI UĞURLADI

Vali Aydın Baruş’un katıldığı bir diğer anlamlı program ise Sağlık Bilimleri Üniversitesi Erzurum Tıp Fakültesi’nin 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni oldu. 30 Haziran 2020 tarihinde kurulan, eğitim hayatına 62 öğrenciyle başlayıp bugün 370 öğrenciye ulaşan fakülte, tarihinin ilk mezunları olan 45 genç hekimi uğurlamanın mutluluğunu yaşadı.

Teorik bilgi ile uygulamalı eğitimi başarıyla harmanlayan fakültenin, etik değerlere bağlı ve insan hayatına saygılı hekimler yetiştirdiğini belirten Vali Aydın Baruş, mezun öğrencilere hitaben yaptığı konuşmada şu tavsiyelerde bulundu:

"Hekimlik yalnızca bir meslek değil; fedakârlık, sabır, vicdan ve insan hayatına duyulan saygının en üst düzeyde temsil edildiği kutsal bir görevdir. Bugün yalnızca bir diploma almıyorsunuz, aynı zamanda insan hayatına dokunacak büyük bir sorumluluğu da devralıyorsunuz. Meslek hayatınız boyunca bilimin ışığından, vicdanınızın rehberliğinden ve etik ilkelerden ayrılmayın."

Erzurum’un tarih boyunca ilim ve eğitim alanında önemli bir merkez olduğunu hatırlatan Vali Baruş, öğrencilerin yetişmesinde emeği geçen akademisyenlere, sağlık çalışanlarına ve ailelere şükranlarını sundu. Tören, genç doktorların mezuniyet belgelerini alması ve büyük bir heyecanla kep atmalarıyla sona erdi.