Ahmet Ferhat ÖZEN

Kırıkkale Vali Yardımcısı

08/02/1976 yılında Konya’da doğdu. Aslen Kahramanmaraş ili Göksun ilçesi nüfusuna kayıtlıdır. İlkokulu Nurettin Ersin İlkokulu’nda ve ortaöğrenimini Ankara Atatürk Anadolu Lisesinde tamamladıktan sonra 1999 yılında Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümünden mezun oldu.
Bir süre Maliye Bakanlığında, Devlet Muhasebe Uzman Yardımcısı olarak görev yaptı.
2001 yılında Kilis ili Kaymakam Adayı olarak Mülki İdare Amirliği mesleğine adım atmıştı.
Bayat (Afyonkarahisar), Çelebi (Kırıkkale) ve Hadim (Konya) ilçelerinde Kaymakam Vekili olarak görev yaptı.
2003 – 2004: İngiltere Leicester University İngilizce Dil Eğitimi, kamu hizmetlerinin sunumu ve güvenlik alanındaki uygulamaları inceleme
2005 – 2006: Hüyük (Konya) ve Kale (Malatya) Kaymakamı
2006 – 2008: Karakoyunlu Kaymakamı (Iğdır)
2008 – 2010: Mardin Vali Yardımcısı – Mardin Havaalanı Mülki İdare Amiri
2010 – 2016: Yahşihan Kaymakamı (Kırıkkale)
2016 – 2017: Nallıhan Kaymakamı (Ankara)
2017 –2021: T.C. İçişleri Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde Bakanlık Hukuk Müşaviri.
04.09.2020 : Gümüşova Kaymakam V. (Düzce) -Geçici Görev
20 Ağustos 2021 tarih ve 412 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Tosya Kaymakamı (Kastamonu) olarak atanmıştır.

12 Ağustos 2022 tarihli kararname ile Kırıkkale Vali Yardımcılığına atanmıştır.
Ekonomi alanındaki yüksek lisans çalışmasına Kırıkkale Üniversitesinde devam etmektedir.
Ahmet Ferhat ÖZEN, evli ve 3 çocuk babası olup, iyi düzeyde İngilizce bilmektedir.
 
Katıldığı kurs, eğitim ve seminerler:
Kamu Diplomasisi Kursu: MGK Genel Sekreterliği – 2004
66. Dönem Mülki İdare Amirleri Semineri ‘Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma’: T.C. İçişleri Bakanlığı - 2004
89. Dönem Kaymakamlık Kursu - 2005
Sosyal Riski Azaltma Projesi Şartlı Nakit Transferi Bilgilendirme Semineri:   Başbakanlık SYDTF – 2006
Asayiş ve Güvenlik Yönetimi, Personel Planlaması ve Yönetimi - 2008
Protokol Yönetimi, İlke ve Esasları - 2010
5442 sayılı İl İdaresi Kanunu Uyarınca Güvenlik ve Asayiş Yönetiminde Mülki Makamların Askeri Birliklerden Yardım İstemesi Durumunda Sevk ve İdare Yönetimi - 2011
İnsan Hakları Bağlamında Mülki İdare Amirlerinin Kolluk Denetim ve Gözetim Kapasitelerinin Arttırılması Projesi Semineri: T.C. İçişleri Bakanlığı ve İngiltere Büyükelçiliği – 2012
Ulusal Adres Veri Tabanı ve Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi: TÜİK – 2012
Kamu İdarecilerinin AB (IPA) Fonlarının Etkin Kullanımında Desteklenmesi Projesi Semineri: İçişleri Bakanlığı ve İngiltere Büyükelçiliği: T. C. İçişleri Bakanlığı – 2013
Sınır Güvenliği ve Gümrük İşlemleri: T.C. İçişleri Bakanlığı – 2013
Stratejik Yönetim –Planlama ve Performans Esaslı Personel Yönetimi: T.C. İçişleri Bakanlığı – 2014
Tütün Kontrolü Çerçeve Sözleşmesinin 5.3. maddesine İlişkin Çalıştay:  T. C.   Sağlık Bakanlığı, TAPDK ve WHO – 2015
 
Yabancı Dil:
IELTS: 6,5