'Türkiye'ye yakışan' yeni konsept ile nüfus müdürlükleri çağ atladı!

Nüfus müdürlüklerinde son birkaç yılda sessiz ve derinden büyük bir değişik yaşandı. 'Türkiye'ye yakışan' yeni konsept ile nüfus müdürlükleri adeta çağ atladı! İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun ‘Benim hayalimdi, gerçekleşti ve çok güzel oldu’ dediği proje, diğer kamu idarelerine de örnek oldu.

Bir sebeple nüfus müdürlüklerine uğrayan vatandaşlar ilk anda, bir devlet dairesi yerine bir banka şubesine mi, 5 yıldızlı bir otelin rezervasyon bölümüne mi, yoksa bir Avrupa ülkesindeki özel bir şirketin ofisine mi geldiğini anlamakta zorlanıyor.


Sizi sandalyeye oturtup güler yüzle işleminizi yapan personel klasik devlet memuru anlayışını yerle bir ediyor. Genellikle nüfus müdürlüklerine yolu 3-5 yılda bir düşen vatandaşlar, gördükleri ilgi, düzen, teknoloji ve kolaylık nedeniyle şaşkınlığını gizleyemiyor. Teknolojinin imkanlarının sonuna kadar kullanıldığı, banka şubeleri gibi sıramatikten sıra alınarak işlemlerin yapıldığı nüfus müdürlüklerinde, randevu sistemi ile de zamandan müthiş tasarruf sağlanıyor.


ÜLKEMİZE ÇOK YAKIŞTI

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun ‘Benim hayalimdi, gerçekleşti ve çok güzel oldu’ dediği proje ile ilgili Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Şefik Aygöl, “Vatandaşlarımıza nezih bir ortamda güler yüzlü personelimizle daha kaliteli bir hizmet sunmayı amaçlıyoruz. Türkiye genelinde amacımıza ulaşmak için hızlı bir şekilde çalışıyoruz. Yeni konseptimiz illerimize, ilçelerimize ve ülkemize çok yakışıyor” diyor.




GÜNDE 250 BİN KİŞİYE HİZMET

Türkiye genelinde günde yaklaşık 250 bin kişi nüfus müdürlüklerinden hizmet alıyor. Sahip oldukları iş yükü nedeniyle yenilenme ve iyileştirme çalışması yapılması gereken nüfus müdürlükleri, hizmet kalitesi ve vatandaş memnuniyetini arttırmak amacıyla yenileniyor. Bu çalışmalar kapsamında vatandaşlara daha kaliteli ve hızlı hizmet sunmak üzere “Yeni Nüfus Müdürlüğü Konsepti” oluşturuldu.


ESTETİK BAŞVURU MASALARI
Konsept Nüfus Müdürlüğü uygulaması ile çağdaş, konforlu, kurumsal kimliğin ön planda tutulduğu yeni çalışma alanları tasarlandı. Konsept Nüfus Müdürlüğü tasarlanırken; vatandaşların doğru ve yönlendirici bilgiye ulaşabilecekleri bir danışma alanı, çalışma alanının içerisinde konumlandırılan bekleme alanları, bölmeler ile birbirinden ayrılmış, ergonomik ve estetik başvuru masaları kullanıldı.
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen “Konsept Nüfus Müdürlüğü” Projesi ile nüfus müdürlüklerinin fiziki ve teknik kapasitesinin arttırılmasına yönelik çalışmalar yapılıyor. Bu çerçevede nüfus müdürlükleri yeniden tasarlanıyor. Sağlanan teknoloji desteği ile birlikte hizmet süreleri kısalıyor, yoğunluk azalıyor.


DAHA İLERİCİ, DAHA ÇAĞDAŞ
Hayatımızın her anında önemli rol oynayan nüfus müdürlüklerinin standartları yükseltilerek çağın gereklerine uygun yeni konseptine kavuşturuluyor. Daha ilerici, daha çağdaş, sürdürülebilirliğe hizmet eden, kurumsal kimliğin ön planda tutulduğu yeni çalışma alanlarında sunulan “Vatandaş Odaklı Hizmet” anlayışı ile geleneksel bürokrasi anlayışı çok gerilerde kalıyor.
Konsept Nüfus Müdürlüğü Projesi ile hizmet birimlerinin standartlaşması, yüksek teknolojik altyapıyla hizmet verilmesi ve özgün bir kurumsal kimlik kazanılması sağlandı. Çalışma alanının içerisinde konumlandırılan danışma alanı sayesinde vatandaşların kapı kapı dolaşmadan doğru ve yönlendirici bilgiye ulaşabilmeleri sağlanırken işlem süreleri de kısaldı.


740 NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ YENİ KONSEPTE GEÇTİ
Nüfus müdürlüklerinin iş yoğunluğunu azaltmak, vatandaş refahını artırmak ve hizmet kalitesini iyileştirmek amacıyla uygulamaya konan yeni nüfus müdürlükleri konseptinin sayısı her geçen gün artıyor. Proje kapsamında bugüne kadar 740 Nüfus Müdürlüğü'nün yeni konsepte geçişi tamamlanırken, 100 nüfus müdürlüğünün çalışmaları ise sürüyor. Bu rakamlar nüfus müdürlüğü konsepti tamamlanma oranının yüzde 71, devam edenlerin yüzde 10, toplamda ise nüfus müdürlüklerinin yüzde 81'i anlamına geliyor.