Bir sebeple nüfus müdürlüklerine uğrayan vatandaşlar ilk anda, bir devlet dairesi yerine bir banka şubesine mi, 5 yıldızlı bir otelin rezervasyon bölümüne mi, yoksa bir Avrupa ülkesindeki özel bir şirketin ofisine mi geldiğini anlamakta zorlanıyor.
Sizi sandalyeye oturtup güler yüzle işleminizi yapan personel klasik devlet memuru anlayışını yerle bir ediyor. Genellikle nüfus müdürlüklerine yolu 3-5 yılda bir düşen vatandaşlar, gördükleri ilgi, düzen, teknoloji ve kolaylık nedeniyle şaşkınlığını gizleyemiyor. Teknolojinin imkanlarının sonuna kadar kullanıldığı, banka şubeleri gibi sıramatikten sıra alınarak işlemlerin yapıldığı nüfus müdürlüklerinde, randevu sistemi ile de zamandan müthiş tasarruf sağlanıyor.
ÜLKEMİZE ÇOK YAKIŞTI
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun ‘Benim hayalimdi, gerçekleşti ve çok güzel oldu’ dediği proje ile ilgili Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Şefik Aygöl, “Vatandaşlarımıza nezih bir ortamda güler yüzlü personelimizle daha kaliteli bir hizmet sunmayı amaçlıyoruz. Türkiye genelinde amacımıza ulaşmak için hızlı bir şekilde çalışıyoruz. Yeni konseptimiz illerimize, ilçelerimize ve ülkemize çok yakışıyor” diyor.
GÜNDE 250 BİN KİŞİYE HİZMET
Türkiye genelinde günde yaklaşık 250 bin kişi nüfus müdürlüklerinden hizmet alıyor. Sahip oldukları iş yükü nedeniyle yenilenme ve iyileştirme çalışması yapılması gereken nüfus müdürlükleri, hizmet kalitesi ve vatandaş memnuniyetini arttırmak amacıyla yenileniyor. Bu çalışmalar kapsamında vatandaşlara daha kaliteli ve hızlı hizmet sunmak üzere “Yeni Nüfus Müdürlüğü Konsepti” oluşturuldu.
ESTETİK BAŞVURU MASALARI
Konsept Nüfus Müdürlüğü uygulaması ile çağdaş, konforlu, kurumsal
kimliğin ön planda tutulduğu yeni çalışma alanları tasarlandı. Konsept Nüfus
Müdürlüğü tasarlanırken; vatandaşların doğru ve yönlendirici bilgiye
ulaşabilecekleri bir danışma alanı, çalışma alanının içerisinde konumlandırılan
bekleme alanları, bölmeler ile birbirinden ayrılmış, ergonomik ve estetik
başvuru masaları kullanıldı.
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü
tarafından hayata geçirilen “Konsept Nüfus Müdürlüğü” Projesi ile nüfus
müdürlüklerinin fiziki ve teknik kapasitesinin arttırılmasına yönelik
çalışmalar yapılıyor. Bu çerçevede nüfus müdürlükleri yeniden tasarlanıyor.
Sağlanan teknoloji desteği ile birlikte hizmet süreleri kısalıyor, yoğunluk
azalıyor.
DAHA İLERİCİ, DAHA ÇAĞDAŞ
Hayatımızın her anında önemli rol oynayan nüfus
müdürlüklerinin standartları yükseltilerek çağın gereklerine uygun yeni
konseptine kavuşturuluyor. Daha ilerici, daha çağdaş, sürdürülebilirliğe hizmet
eden, kurumsal kimliğin ön planda tutulduğu yeni çalışma alanlarında sunulan
“Vatandaş Odaklı Hizmet” anlayışı ile geleneksel bürokrasi anlayışı çok
gerilerde kalıyor.
Konsept Nüfus Müdürlüğü Projesi ile hizmet birimlerinin
standartlaşması, yüksek teknolojik altyapıyla hizmet verilmesi ve özgün bir
kurumsal kimlik kazanılması sağlandı. Çalışma alanının içerisinde
konumlandırılan danışma alanı sayesinde vatandaşların kapı kapı dolaşmadan
doğru ve yönlendirici bilgiye ulaşabilmeleri sağlanırken işlem süreleri de
kısaldı.
740 NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ YENİ KONSEPTE GEÇTİ
Nüfus müdürlüklerinin iş yoğunluğunu azaltmak, vatandaş
refahını artırmak ve hizmet kalitesini iyileştirmek amacıyla uygulamaya konan
yeni nüfus müdürlükleri konseptinin sayısı her geçen gün artıyor. Proje
kapsamında bugüne kadar 740 Nüfus Müdürlüğü'nün yeni konsepte geçişi tamamlanırken, 100 nüfus müdürlüğünün çalışmaları ise sürüyor. Bu rakamlar nüfus müdürlüğü konsepti tamamlanma oranının yüzde 71, devam edenlerin yüzde 10, toplamda ise nüfus müdürlüklerinin yüzde 81'i anlamına geliyor.