AFAD Başkanı Yunus Sezer, başarılı ve takdir toplayan mobil
uygulamayla ilgili, “Bu uygulamaya hiçbir zaman ihtiyacınız olmaması
dileğiyle…” temennisinde bulundu.
Vatandaşların afet öncesinde, afet anında ve afet
sonrasındaki ihtiyaçlarını tek uygulamada karşılamak amacıyla AFAD Acil mobil
uygulaması geliştirildi. Tüm IOS ve Android kullanıcılarının yararlanabileceği
uygulama, App Store ve Google Play uygulama mağazalarından indirilebiliyor.
KESİNTİSİZ İLETİŞİM SAĞLAYACAK
Depremler başta olmak üzere afetlerde karşılaşılan en büyük
sorunlarından biri iletişimin kesilmesi. AFAD Acil mobil uygulamasının Tek
Tuşla Acil Çağrı fonksiyonu, bu sorunu ortadan kaldırıyor. Acil çağrı
görüşmesinin internet üzerinden yapılabilmesine, konum servisleri ile arayan
kişinin bulunduğu noktanın tespit edilmesine olanak sağlayan uygulama sayesinde
GSM hatlarında oluşabilecek yoğunluğun önüne geçilmesi hedefleniyor.
Afet durumlarında daha fazla can kurtarmak ve daha çok
insana daha hızlı ulaşmak amacıyla hayata geçirilen uygulama ile afetten
etkilenen bölgelerdeki vatandaşlara toplu bildirimler de ulaştırılıyor. Afet ve
acil durumlarda telefonla yardım ekiplerine ulaşmayı sağlayan ve en yakın
toplanma alanlarını gösteren uygulamada, afet eğitim videoları da yer alıyor.
EN YAKIN TOPLANMA ALANINA GÖTÜRÜYOR
AFAD Acil uygulamasında, afet anında açıldığında kişiye en
yakın toplanma alanı gösteriliyor ve afetzedenin buraya ulaşabilmesi için yol
tarifi yapılıyor. Toplanma alanına gidemeyecek durumda olanlar ise gerektiğinde
internet üzerinden acil çağrı başlatabiliyor.
Çağrı başlatıldığında 112 acil çağrı merkezine bağlanılıyor,
bundan sonra afetzedenin durumunu kısaca anlatan butonlar kullanılabiliyor.
Kişi konuşabilecek durumda değil ise uygulamadaki acil durum cümleleri
kullanılarak mesaj yoluyla yardım alınabiliyor.
Uygulamanın yerli ve milli yazılımla Bakanlığın Bilgi
Teknolojileri Genel Müdürlüğünce geliştirilmesi de ayrıca önem taşıyor.
KESİNTİSİZ İLETİŞİM SAĞLAYACAK
Depremler başta olmak üzere afetlerde karşılaşılan en büyük sorunlarından biri iletişimin kesilmesi. AFAD Acil mobil uygulamasının Tek Tuşla Acil Çağrı fonksiyonu, bu sorunu ortadan kaldırıyor. Acil çağrı görüşmesinin internet üzerinden yapılabilmesine, konum servisleri ile arayan kişinin bulunduğu noktanın tespit edilmesine olanak sağlayan uygulama sayesinde GSM hatlarında oluşabilecek yoğunluğun önüne geçilmesi hedefleniyor.
Afet durumlarında daha fazla can kurtarmak ve daha çok insana daha hızlı ulaşmak amacıyla hayata geçirilen uygulama ile afetten etkilenen bölgelerdeki vatandaşlara toplu bildirimler de ulaştırılıyor. Afet ve acil durumlarda telefonla yardım ekiplerine ulaşmayı sağlayan ve en yakın toplanma alanlarını gösteren uygulamada, afet eğitim videoları da yer alıyor.
AFAD Acil uygulamasında, afet anında açıldığında kişiye en yakın toplanma alanı gösteriliyor ve afetzedenin buraya ulaşabilmesi için yol tarifi yapılıyor. Toplanma alanına gidemeyecek durumda olanlar ise gerektiğinde internet üzerinden acil çağrı başlatabiliyor.
Çağrı başlatıldığında 112 acil çağrı merkezine bağlanılıyor, bundan sonra afetzedenin durumunu kısaca anlatan butonlar kullanılabiliyor. Kişi konuşabilecek durumda değil ise uygulamadaki acil durum cümleleri kullanılarak mesaj yoluyla yardım alınabiliyor.
Uygulamanın yerli ve milli yazılımla Bakanlığın Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğünce geliştirilmesi de ayrıca önem taşıyor.