İçişleri
Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı bünyesindeki Yabancılar İletişim Merkezi
(YİMER) 157 hattına gelen acil durum ihbarları sayesinde bugüne kadar 14 bin 675
kişinin hayatı kurtarıldı.
Uluslararası
çağrı merkezi yarışmalarında şu ana dek 6 kez ödüle değer görülen YİMER 157
hattı, 7 gün 24 saat hizmet veriyor.
7 DİLDE
HİZMET VERİYOR
Göç
İdaresi Başkanlığı İletişim Daire Başkanı Melek Uysal, 20 Ağustos 2015'te
kurulan YİMER tarafından yabancılara vize, ikamet izni, uluslararası koruma,
geçici koruma gibi konularda bilgi verildiğini söyledi.
YİMER'in
insan ticareti mağdurlarına ve göçmen kaçakçılığına maruz kalanlara yönelik
ihbar ve acil yardım hattı işlevi de gördüğünü belirten Uysal, "114'ü
yabancı temsilcisi olmak üzere toplam 155 personelimizin görev yaptığı YİMER,
Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Almanca, Farsça ve Peştuca olmak üzere 7
dilde hizmet vermektedir. En fazla Türkçe dilinde çağrılar almaktayız. Türkçeyi
Arapça ve Farsça takip etmektedir." dedi.
17 MİLYON ÇAĞRI GELDİ
Uysal,
YİMER'e bugüne kadar yaklaşık 17 milyon çağrı geldiğini ifade ederek,
"Bunlardan 14 milyon 700 bin 249 çağrıya işlem yapıldı. Günlük olarak
ortalama 10-15 bin civarında çağrı geliyor. Bazen bu sayı 20 bini aşabiliyor"
bilgisini paylaştı.
ÖLÜME
TERK EDİLEN DÜZENSİZ GÖÇMENLER ARIYOR
YİMER'e düzensiz göçmen kurtarma, göçmen kaçakçılığı, insan ticareti, aile içi şiddet, fuhuş, tehdit, yasa dışı kalışlar gibi acil durum ihbarları da yapıldığını kaydeden Uysal, şöyle devam etti: "Her türlü acil durumda ihbar süreci, kolluk birimleriyle koordineli olarak ivedilikle yürütülüyor. YİMER, denizlerde düzensiz göçmenlerin kurtarılmasında da aktif rol oynuyor. Bilhassa Yunanistan'ın insan hakları ve uluslararası hukuka aykırı yaptığı geri itmelerle hayatları tehlikede olup kurtarılmayı bekleyen düzensiz göçmenler YİMER 157'yi arayıp durumlarını bildiriyorlar. Gerekli bilgilerin alınması ve konum tespitinin yapılması sonrasında Sahil Güvenlik Komutanlığı ile koordinasyon halinde kurtarma operasyonları başlatmaktayız. Bugüne kadar alınan toplam 677 ihbarda, 12 bin 95'i denizlerden olmak üzere 14 bin 675 kişinin hayatı kurtarıldı."
YİMER’İN 7.
KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ
“Doğru,
hızlı ve güvenilir bilgi” anlayışı ile 7 dilde (Türkçe, İngilizce, Arapça,
Farsça, Rusça, Almanca ve Peştuca), 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunan YİMER
157, 7. kuruluş yıl dönümünü kutluyor.
YİMER 157; 20 Ağustos 2015 tarihi itibariyle Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER) ismiyle İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığına bağlı olarak hizmet vermeye başladı. Yabancıların vize, ikamet izni, uluslararası koruma, geçici koruma gibi konulardaki sorularına ve insan ticareti mağdurlarının tespitine, göçmen kaçakçılığı mağduru yabancıların kurtarılma operasyonlarına yönelik de ihbar ve yardım hattı olarak hizmet vererek hayat kurtarıyor.
Yurt içinden ve yurt
dışından ulaşarak hizmet almak isteyen kişiler, Göç İdaresi Başkanlığı mevzuatı
kapsamında tüm soru, sorun, şikayet ve taleplerine ilişkin doğru ve güvenilir
bilgiye ulaşmak için Türkiye içinden 157’yi ücretsiz olarak doğrudan; yurt
dışından ise +90 312 157 11 22 numaralı telefonu arayarak 7 dilde (Türkçe,
İngilizce, Arapça, Farsça, Rusça, Almanca ve Peştuca), 7 gün 24 saat kesintisiz
hizmet alabiliyor.