2022-2023 eğitim ve öğretim yılı öncesinde Şanlıurfa Milli
Eğitim Müdürlüğü koordinesinde Şanlıurfa Valisi Salih Ayhan’ın katılımıyla Milli
Eğitim Değerlendirme Toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantı yoğun katılım gerçekleşirken, şehirde eğitim
alanında yapılan yatırımların ve projeler değerlendirildi.
Şanlıurfa’da 642 bin 296 öğrenci ve 26.667 öğretmen ile
eğitim öğretim dönemine başlanacak.
Vali Ayhan toplantıda, okul müdürlerine çok önemli görevler
düştüğünü vurguladı.
ODASINDAN ÇIKMAYAN MÜDÜR İSTEMİYORUZ
Ayhan, “Öncelikle tüm gün odasından çıkmayan, yeniliklere
kapalı, idareciliği yalnızca katı prosedürleri yerine getirmek sanan, makamını
ve ceza vermeyi bir baskı aracı olarak kullanan okul müdürlerinin günümüzde
istenilen başarıyı sağlaması asla mümkün değildir ve nazarımızda bunun yeri yoktur.
Müdürlük müessesesi despotlukla yönetilebilecek bir organ değil. Özellikle
öğretmenlerinizle, okul personelinizle, öğrencilerinizle, velilerinizle olumlu
iletişim kurmak temel görevinizdir” dedi.
‘İYİ Kİ BU OKULDA ÇALIŞIYORUM’ DEMELİ
Vali Ayhan şöyle devam etti: “Bir öğretmen ''İyi ki bu
okulda çalışıyorum'' demeli. Bir öğrenci ''İyi ki bu okulun öğrencisiyim''
demeli. Bir veli, ''Çocuğum iyi ki bu okulda eğitim görüyor'' demeli. Bunların
hepsi aynı anda sağlandığı zaman; başarı da sizinle olacaktır, mutluluk da, iyi
idareci sıfatı da.”
Urfa’da yapımı devam eden okul ve öğrenci pansiyonlarının da
durumlarının değerlendirildiği toplantıda, yeni plan ve projeler hakkında da
görüş alışverişinde bulunuldu.
OKUL SADECE TOPLAMA ÇIKARMA ÖĞRETİLEN MEKÂN
DEĞİL
Yapılan değerlendirme toplantısında okul müdürlerinin
görüşleri de alınırken, eğitim anlamında yapılması gereken çalışmaların bir an
önce hayata geçirilmesi istendi.
Vali Ayhan, konuşmasını
şöyle tamamladı: “Bayraklarınız, bahçeniz, sıralarınız, çöpleriniz okula dair
her ne varsa pırıl pırıl olsun. Eğitim yuvasına yakışsın. Sonrasında değinmek
istediğim husus kütüphaneler. Kurumlarınızdaki kütüphanelerin durumu hızlıca
elden geçirilsin, eksikler varsa eğer bir an önce planlamalar yapılarak tamamlansın.
Bu hususta gayretlerinizi bekliyorum. Okumayı sevdirmek, bir çocuğa
yapabileceğimiz en büyük iyiliktir. Okul sadece toplama çıkarma öğretilen mekân
değil; okulun bir yaşam kültürü, bir vizyon öğretmesi lazım. Okulunuzun fiziki
şartlarını, eksikliklerini hızlıca son kez gözden geçirmenizi ve gereken ne var
ise tamamlamanızı istiyorum. Daha önce gezip gördüğümde çok parlak manzaralarla
karşılaşamadım. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz okula döndüğünde temiz,
sağı-solu kırık-dökük olmayan, parıldayan bir kurum ile karşılaşsınlar. Tüm
gününüzü okulda geçiriyorsunuz, aslan yattığı yerden belli olur.”