Artvin'de
meydana gelebilecek afet ve acil durumlarda sahada koordinasyonu sağlamak için
AFAD Mobil Koordinasyon ve Haberleşme aracı hizmet vermeye başladı.
Artvin
Valisi Yılmaz Doruk, AFAD kaynaklarıyla satın alına, özel olarak yaptırılan ve
775 bin liraya mal olan hizmet aracında incelemelerde bulundu.
AFAD İl Müdürü Kemal Şenlioğlu, aracın teknik özellikleri hakkında Vali Doruk'a bilgi verdi.
ACİL DURUM MERKEZİ OLACAK
AFAD
Mobil Koordinasyon ve Haberleşme Aracının, afet ve acil durumların yaşandığı
bölgede hareket edebilen bir acil durum merkezi işlevi göreceğini belirten
Şenlioğlu, "Aracımız bir olayın yönetilmesinde eşgüdümün sağlandığı saha ofisi
olarak hizmet verir. Mobil merkez, sistem odası, ofis alanı (işlem odası) ve
mutfak kısmından oluşur” dedi.
İçerisindeki modüler ofis alanıyla masa üstü çalışmaların da yapılabildiğini belirten Şenlioğlu, “Ofis alanında, bilgisayar, sunucu, yazıcı ve led ekranlarla ekip olarak çalışmaya imkan verebilmektedir. Dış bölümünde ise kamera ve aydınlatma, alt bölümünde ise jeneratör barındırıyor" diye konuştu.
Şenlioğlu,
mobil koordinasyon aracının, bu gibi olayların yaşandığı yerlerde
konumlandırılarak, brifing alımı, bilgilendirme ve kriz yönetimi gibi işlemleri
daha hızlı ve pratik şekilde gerçekleştirmeye olanak sağlayacağını vurguladı.