Afetzedeler geçici kimlik belgelerini e-Devlet'ten alabilecek

Barkodlu geçici kimlik belgesi, yeni kimlik kartı alınıncaya kadar üç ay geçerli olacak- Depremden etkilenen illerde yerleşim yeri ya da diğer adres kaydı olan afetzedeler, veli ya da vasisi oldukları kişilerin geçici kimlik belgesini de temin edebilecek.


Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, afetzedelerin geçici kimlik belgelerini e-Devlet'ten alabileceğini duyurdu.

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, depremden etkilenen illerdeki afetzedelerin mağduriyetlerini azaltmak amacıyla, kimlik kartı başvurusuna gerek olmaksızın geçici kimlik belgelerini e-devlet üzerinden alabilmelerine olanak sağlandı.

Bunun için afetzedenin yerleşim yeri veya diğer adresinin, depremden etkilenen illerde bulunması yeterli olacak.

Depremden etkilenen illerde yerleşim yeri ya da diğer adres kaydı olan afetzedeler, kendilerinin yanı sıra veli ya da vasisi olduklarının geçici kimlik belgesini de e-devlet'ten barkodlu olarak temin edebilecek.

Barkodlu geçici kimlik belgesi, üç ay, yeni kimlik kartı alınıncaya kadar geçerli olacak.

AFETZEDELERİN YANINDAYIZ

Öte yandan Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü personeli depremin ilk gününden itibaren bölgede hizmet veriyor.

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Şefik Aygöl, “Farklı illerden afet bölgelerinde görevli ve gönüllü 1715 personelimiz ve Mobil Nüfus Hizmetleri Aracımız ile afetin ilk gününden itibaren sahada görev yapıyor. Afetzedelerimizin yanındayız” dedi. Genel Müdür Aygöl, “Gönüllü mesai arkadaşlarımız deprem bölgesine akın akın gidiyorlar. Allah hepinizden razı olsun” ifadesini kullandı.