Nüfus
ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, afetzedelerin geçici kimlik belgelerini
e-Devlet'ten alabileceğini duyurdu.
Nüfus
ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, depremden
etkilenen illerdeki afetzedelerin mağduriyetlerini azaltmak amacıyla, kimlik
kartı başvurusuna gerek olmaksızın geçici kimlik belgelerini e-devlet üzerinden
alabilmelerine olanak sağlandı.
Bunun
için afetzedenin yerleşim yeri veya diğer adresinin, depremden etkilenen illerde
bulunması yeterli olacak.
Depremden
etkilenen illerde yerleşim yeri ya da diğer adres kaydı olan afetzedeler,
kendilerinin yanı sıra veli ya da vasisi olduklarının geçici kimlik belgesini
de e-devlet'ten barkodlu olarak temin edebilecek.
Barkodlu geçici kimlik belgesi, üç ay, yeni kimlik kartı alınıncaya kadar geçerli olacak.
AFETZEDELERİN YANINDAYIZ
Öte
yandan Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü personeli depremin ilk
gününden itibaren bölgede hizmet veriyor.
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Şefik Aygöl, “Farklı illerden afet bölgelerinde görevli ve gönüllü 1715 personelimiz ve Mobil Nüfus Hizmetleri Aracımız ile afetin ilk gününden itibaren sahada görev yapıyor. Afetzedelerimizin yanındayız” dedi. Genel Müdür Aygöl, “Gönüllü mesai arkadaşlarımız deprem bölgesine akın akın gidiyorlar. Allah hepinizden razı olsun” ifadesini kullandı.