“Vatandaş memnuniyeti olmazsa olmazımız”

İl, ilçe sağlık yöneticileri ile başhekimlerin hazır bulunduğu İl Sağlık Yatırım ve Hizmetleri değerlendirme toplantısı Kocaeli Valisi Seddar Yavuz başkanlığında gerçekleştirildi.


Karamürsel Alp toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıya Vali Seddar Yavuz’un yanı sıra Vali Yardımcısı Ali Ada, İl Sağlık Müdürü Dr. Yüksel Pehlevan, İl Sağlık Müdürlüğü Başkan ve Başkan Yardımcıları ile İlçe Sağlık Müdürleri ve Başhekimler katıldı.

Sağlık Müdürlüğü tarafından proje sürecindeki sağlık yatırımları, Halk Sağlığı Hizmetleri, Evde Sağlık Hizmetleri, hastaneler, diyaliz hizmetleri, personel dağılımı, ihale sürecinde olan ve yapımı devam eden sağlık yatırımları gibi çeşitli konuların ele alındığı bir sunum gerçekleştirildi. 

Kocaeli’nde yürütülen sağlık hizmetlerinin daha kaliteli verilmesi amacıyla düzenlenen toplantının hayırlı olması temennilerini ileterek sözlerine başlayan Vali Seddar Yavuz, “Hepinizin bildiği gibi son 21 yıldır Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde en başarılı olduğumuz alanlardan bir tanesi hiç şüphe yok ki sağlık sistemi olmuştur. Sağlık sistemini değiştirip dönüştürdük ve vatandaşlarımızın en iyi şekilde sağlık hizmeti alması hususunda dünyadaki güzel uygulamaları bir şekilde inceledik ve kendi bünyemize uygun hale getirerek ve yeniliklerle birlikte bunu yaparak vatandaşlarımızın sağlık hizmetine erişimini kolaylaştırdık. Bu anlamda özellikle yetişmiş sağlık personelimizin de fedakarlığı ile bu alanda fark yarattığımızı rahatlıkla söyleyebiliriz. Son dönemde özellikle yurt dışından ülkemize sağlık hizmeti almak üzere gelenlerin sayısındaki artışın da bunun en önemli göstergelerinden bir tanesi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim” dedi.


VATANDAŞ MEMNUNİYETİ BİZİM İÇİN OLMAZSA OLMAZIMIZDIR

En önemli problemlerden birisinin iletişim eksikliğinden kaynaklandığını belirten Vali Yavuz bu konuya şu sözlerle değindi: “Vatandaş memnuniyeti bizim için olmazsa olmazımızdır. İnsanlara yardımcı olmak, yol göstermek ve sorulan sorulara doğru cevap vermek sürtüşmeyi azaltacak bir şeydir. Hasta veya yakını bir şey sorduğunda cevaplayabilecek başta ön büro çalışanları olmak üzere bu konuda görevli diğer bütün çalışanların doğru bir iletişim tarzı kurabilmesi gereklidir.”

SAĞLIK NEFERLERİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM

Vali Yavuz sözlerini şu cümlelerle tamamladı: “Pandemi dönemi ve sonrasında sizlerin büyük emek ve katkılarıyla sağlık sisteminin ayakta kalabildiğini gördük. Bu devlet açısından büyük bir sınamadır. Salgındır, savaştır, depremdir bunların hepsi meydan okumadır ve sınamadır. Siyasal sistemlerin, sağlık sisteminin ve diğer sistemlerin test edilmesidir, sarsılmasıdır. Sarstığınızda ne kadar dayanıklı olup olmadığını görürsünüz. Hem sağlık çalışanının kalitesi hem de devletin kurmuş olduğu sistemin büyük sarsıntılara karşı dirençli bir yapıya sahip olduğunu görmek şahsen beni bir devlet adamı olarak mutlu etmektedir.” diyen Vali Yavuz, en kaliteli sağlık hizmeti vermek için gayret eden sağlık çalışanlarına ve bu noktada katkı sağlayan herkese teşekkür etti.

Katılımcıların görüş ve önerilerini sunması ile devam eden toplantı; buna bağlı olarak yapılması gerekenlerin istişare edilmesiyle sona erdi.