112’NİN ÇALIŞMA SİSTEMİ BASINA TANITILDI
Acil durumlarda ilk başvuruda bulunduğumuz 112’nin çalışma
sistemi, Afyonkarahisar Vali Vekili Mehmet Keklik’in katıldığı basın toplantısı
ile basın mensuplarına tanıtıldı. Tüm acil yardım numaralarının artık 112
üzerinden hizmet verdiğini hatırlatan Vali Vekili Keklik, asılsız ihbarlar
konusunda duyarlı olunması gerektiğini kaydetti.
Türkiye'de acil durumlarda ihbarda bulunmak için sağlık,
emniyet, yangın, güvenlik gibi konularda ayrı ayrı numara kullanılmasına son
verilmişti. Bu kapsamda tüm çağrılar artık 112 bünyesinde toplanıyor ve tüm
acil ihbarlar 112 üzerinden alınıyor.
Yeni Nesil 112 Sistemi ile vatandaşların tek bir numarayı
öğrenmeleri ve acil yardım çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay yerine
ya da acil durumdaki kişilere ulaşmak kolaylaşırken, arayan kişinin nokta
olarak adresinin sistemde görünmesi ile de ekiplerin işlerini hızlandırıyor.
112’nin çalışma sistemini etkileyen en önemli hususun
asılsız ihbarlar olduğunu belirten Vali Vekili Keklik, 2022 yılında alınan
çağrıların yüzde 52’sinin, 2023 yılında alınan yaklaşık 535 bin 833 çağrının
yüzde 66’sının asılsız olduğunu kaydetti.
ARAMALARIN YÜZDE 66'SI ASILSIZ
112 bünyesinde jandarma, emniyet, sağlık, orman, itfaiye ve
AFAD olmak üzere toplam 7 kurumun koordineli olarak hizmet verdiğini söyleyen
Vali Vekili Keklik, "Afyonkarahisar 112 Acil Çağrı Merkezi'miz gelen
çağrılara çok hızlı bir şekilde reaksiyon gösteriyor. İvedilikle de var olan
sorunun çözümü noktasında personellerimiz harekete geçmektedir. Çağrı
merkezimiz acil durumlarda kullanılmalıdır. Vatandaşlarımızdan en önemli
ricamız bu önemli hattı gereksiz veya asılsız durumlarda aramamalarıdır. Çünkü
acil bir durumda, asılsız bir çağrı gerçekleştirildiğinde vebale girmiş
oluyoruz. Onun için biz 112 Acil Çağrı Merkezinin gerekli durumlarda aranmasını
rica ediyoruz” dedi.
TÜRKİYE’DE 9. SIRADAYIZ
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Eroğul da gelen
ihbarlara reaksiyon süreleri hakkında bilgi verdi. Eroğul, "İstatistik
verilerine göre Afyonkarahisar'ımız Türkiye'de 9'uncu sıradayız. Bu konuda çok
iyiyiz. Kahramanmaraş merkezi depremlerin ardından Hatay 112 Acil Çağrı
Merkezi'ne bir süre Afyonkarahisar 112 olarak biz baktık. Valimiz Kübra Güran
Yiğitbaşı'nın açıklaması sonrası o dönemde ilimizde asılsız çağrı oranı yüzde
5'e düştü. Bu duyarlılıktan dolayı Afyonkarahisar halkına teşekkür ediyoruz. Bu
duyarlılık, hayat normale döndükten sonra değişti. Yılbaşından bugüne kadar
asılsız çağrı oranımız yüzde 66,33'tür. Bu da acil durumlarda insanların hizmet
almasını ciddi şekilde aksatmaktadır" diye konuştu.
112 Acil Çağrı Merkezi
Müdürlüğünün 7 gün 24 saat esasına dayalı olarak hizmet verdiğini belirten Eroğul,
kurumda asılsız ihbarların çalışanların performansına olumsuz yansıdığını
belirtti. Bir vakaya müdahalenin ortama 2 ile 4 saniye arasında değiştiğini kaydeden
Eroğul, sağlık ihbarlarına ortalama 8, itfaiye ve AFAD ihbarlarına 10, emniyet
ve jandarma ihbarlarına 3 dakikada müdahale edildiğini ifade etti.