Giresun 112 Acil Çağrı Merkezi'ne, 1 yılda 475 bin 255 çağrı geldi
Giresun Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi'ne toplam 475 bin 255 çağrı geldiğini belirterek, "Alınan çağrılar arasında, yüzde 48,50'si asıllı olarak kayıtlara geçti, yüzde 32,34'ü asılsız olarak kaydedildi. Yüzde 19,16'sı ise anonsta kapanan çağrılar arasında yer aldı" dedi....
Giresun Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin, 2024 yılına ait istatistiklerini kamuoyuyla paylaştı. Vali Serdengeçti, yıl boyunca toplamda 475 bin 255 çağrı alan merkezin, vatandaşlara hızlı ve etkili hizmet sunduğunu belirtti.
"İLGİLİ BİRİMLERE YÖNLENDİRİLDİ"
Alınan çağrılar arasında, 230 bin 518'inin (%48,50) asıllı olarak kayıtlara geçtiğini ifade eden Vali Serdengeçti, bu çağrıların, AFAD İl Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Orman Bölge Müdürlüğü ve İtfaiye Müdürlüğü gibi ilgili birimlere yönlendirildiğini belirtti. Vali Serdengeçti, "Gelen çağrıların yüzde 32,34'ü asılsız olarak kaydedilirken, yüzde 19,16'sı ise anonsta kapanan çağrılar arasında yer aldı" ifadelerini kullandı.
"GEREKSİZ YERE MEŞGUL ETMEYİN"
Vali Serdengeçti, Giresun 112 Acil Çağrı Merkezi'nin çağrı alıcı reaksiyon süresinin, 1,98 saniye ile Türkiye ortalaması olan 2,86 saniyenin altında gerçekleştiğini belirterek, "Bu başarı, merkezin hızlı ve etkili hizmet anlayışını bir kez daha gözler önüne serdi" dedi. 112 Acil Çağrı Merkezi'nin gereksiz yere meşgul edilmemesi gerektiğini vurgulayan Vali Serdengeçti, asılsız çağrıların hayati öneme sahip acil durum hizmetlerini aksatabileceği belirtildi.
Kaynak:
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.