“18 göletle yaklaşık 3 milyon metreküp suyu geleceğe taşıyoruz”
Yalova Valisi Ahmet Hamdi Usta, İl Özel İdaresinin kırsal kalkınmayı destekleyen yatırımları kapsamında il genelinde 18 sulama göletinin yapım işinin tamamlandığını belirterek, “Bu çalışma ile 2 milyon 903 bin metreküp suyu geleceğe taşıyoruz” dedi....

Yalova Valisi Ahmet Hamdi Usta, iklim değişikliği, kuraklık
ve artan su ihtiyacının her geçen gün daha fazla önem kazandığını, su
kaynaklarının korunması ve tarımsal üretimin sürdürülebilirliğinin sağlanması
amacıyla gölet yatırımlarına aralıksız devam ettiklerini belirtti.
“DOLULUK ORANLARI ORTALAMA YÜZDE 90”
Vali Usta, “Yağışlı dönemlerde depolanan suyun tarımsal
üretime kazandırılmasını sağlayan göletlerimiz, çiftçilerimiz ve üreticilerimiz
için önemli bir güvence oluştururken su kaynaklarının daha verimli
kullanılmasına da katkı sunuyor. İl genelindeki sulama göletlerimizde doluluk
oranları ortalama yüzde 90 seviyelerine ulaşırken, göletlerde periyodik bakım
ve onarım çalışmaları düzenli olarak gerçekleştirilerek mevcut kapasitenin
korunması ve uzun yıllar boyunca hizmet vermesi sağlanıyor” ifadelerini
kullandı.

“SU DEPOLAMA KAPASİTESİ 3 MİLYON 83 BİN METREKÜPE ULAŞACAK”
İl Özel İdaresi olarak benimsediğimiz “Her Yıl Bir Gölet”
hedefi doğrultusunda yatırımların devam edeceğini belirten Vali Usta, “Bu
kapsamda, Örencik Köyü’nde yapım çalışmalarına başladığımız ve 30 bin metreküp
su depolama kapasitesine sahip olacak Örencik Sulama Göleti’nde çalışmalar
sürerken, Sugören Köyü’nde inşa edilecek yaklaşık 100 bin metreküp kapasiteli
Höyüktepe Göleti’nin yapım çalışmalarının 2026 yılı içerisinde başlaması
planlanıyor. Öte yandan yatırım programımızda yer alan ve yaklaşık 50 bin
metreküp depolama kapasitesine sahip olması öngörülen Safran 2. Göleti için
proje ve hazırlık çalışmaları devam ediyor. Söz konusu yatırımların
tamamlanmasıyla birlikte ilimizdeki toplam su depolama kapasitesi yaklaşık 3
milyon 83 bin metreküpe ulaşacak. Bugüne kadar tamamladığımız 18 gölet ve
yapımı devam eden yeni yatırımlarımızla, su kaynaklarımızı korumaya, kuraklığın
etkilerini azaltmaya ve tarımsal üretimi desteklemeye devam ediyoruz. Suya
yapılan yatırımın geleceğe yapılan yatırım olduğu bilinciyle, çiftçilerimizin
ve üreticilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Kaynak:

HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.