“Antalya sahillerinin dip sularındaki çöl görüntüsü son bulacak”
Antalya Büyükşehir Belediyesi koordinesinde yürütülen Yapay Resif Projesi kapsamında 3D teknolojisiyle üretilen 35 yapay resif, Düden Şelalesi açıklarında denize indirildi. Düzenlenen programda konuşan Vali Hulusi Şahin, “Bu çalışmalarımız sayesinde Antalya sahillerinin dip sularındaki çöl görüntüsü son bulacak. Deniz diplerimiz de tıpkı sahillerimiz gibi adeta birer akvaryuma dönüşecek" dedi....

Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi kapsamında deniz
ekosistemini korumak ve biyoçeşitliliği artırmak amacıyla Antalya Büyükşehir
Belediyesi koordinesinde, 3D yazılım teknolojisiyle tasarlanmış 35 yapay resif
bloku, Muratpaşa ilçesi Düden Şelalesi açıklarında denize indirildi.

Düzenlenen programa Antalya Valisi Hulusi Şahin ve eşi
Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi Proje Koordinatörü Ebru Şahin, Antalya
Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir, Antalya Büyükşehir Belediyesi
Başkan Danışmanı Lokman Atasoy, Finike Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Özdemir,
Tarım ve Orman İl Müdürü Şakir Fırat Erkal, Akdeniz Su Ürünleri Araştırma,
Üretme ve Eğitim Enstitüsü Teknik Koordinatörü Dr. Mehmet Ali Turan Koçer,
Akdeniz Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Olgaç Güven,
Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu Antalya İl Temsilcisi Taner Şahakalkan ile
kurum ve kuruluş yetkilileri katıldı.

“80 BİN METREKARELİK BİR ALANDA YAŞAM ALANLARI
OLUŞTURACAĞIZ”
Basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Vali Hulusi Şahin,
“Maalesef Antalya'daki balıkçılık oranı, Türkiye genelinin binde ikisini bile
bulmuyor. Bu tabloyu değiştirmek adına Büyükşehir Belediyemiz iki yıldır titiz
bir yapay resif çalışması yürütüyordu. Bugün artık bu emeğin elle tutulur,
gözle görülür aşamasına geldik. İlk etapta, üç boyutlu yazıcılarla üretilen 35
adet yapay resif blokunu denizle buluşturuyoruz. Çalışmalarımız bununla da
sınırlı kalmayacak; ilk aşamada 6 bin metrekarelik, ardından ise toplamda 80
bin metrekarelik bir alanda yapay yaşam alanlarını deniz canlılarının hizmetine
sunmuş olacağız” dedi.

“DENİZ YAŞAMINI YENİDEN İHYA EDECEĞİZ”
Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifinin 2026 yılının başından
beri kararlılıkla sürdürüldüğünü belirten Vali Şahin, “Bu inisiyatifin en
önemli ayaklarından biri de zarar görmüş deniz yaşamının yeniden ihyası ve
restorasyonudur. İşte bu yüzden hem enstitümüz hem de sivil toplum
kuruluşlarımızla birlikte deniz çayırlarının yeniden canlandırılması projesini
hayata geçiriyoruz. Bu çalışmalarımız sayesinde Antalya sahillerinin dip
sularındaki çöl görüntüsü son bulacak. Deniz diplerimiz de tıpkı sahillerimiz
gibi adeta birer akvaryuma dönüşecek" sözlerini kaydetti.
Kaynak:

HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.