Şırnak'ta 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen ihbarların yüzde 87'si asılsız
Şırnak Valisi Ali Hamza Pehlivan başkanlığında 112 Acil Çağrı Merkezi Hizmetleri İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi. Vali Pehlivan, bu yıl 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan ihbarların yüzde 87’sinin asılsız olduğunu belirtti....
Acil çağrı
hizmetlerinin Şırnak'ta daha etkin, verimli ve hızlı bir şekilde
vatandaşlara sunulması için ilgili kurumlar arasındaki iş birliği ve
koordinasyonun sağlıklı bir şekilde yürütülmesi amacıyla 112 Acil Çağrı
Hizmetleri binasında Vali Pehlivan başkanlığında düzenlenen toplantıya Şırnak
Belediye Başkan V. İhsan Gören, Vali Yardımcısı Murat Ekinci, İl Emniyet Müdür
V. İbrahim Çıldır, İl Jandarma Komutan V. Albay Kürşat Mehmet Alpaslan Mutlu, İl
Sağlık Müdür V. Çağdaş Küçükerdoğan, AFAD Müdürü Muzaffer İşlek, Orman İşletme
Müdürü Reşit Tunç, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Şükrü Seven katıldı.
112 Acil Çağrı
Merkezi Müdürü Seven’in Haziran 2021 – Mart 2022 tarihleri arasında 112 Acil
Çağrı Merkezinde gerçekleştirilen faaliyetler hakkında sunum yaptığı
toplantıda, çağrı karşılama ve çağrı yönlendirme personellerinin
performansları, Acil Çağrı Merkezimize yapılan asıllı-asılsız çağrı
istatistikleri ile çağrı merkezinin faaliyetleri ve hizmetin etkin, verimli,
hızlı bir şekilde sunulması, ilgili birimler arasındaki iş birliği ve
koordinasyonun sağlıklı bir şekilde sürdürülmesi hususunda yürütülen çalışmalar
değerlendirilerek muhtelif kararlar alındı.
Şırnak 112
Acil Çağrı Merkezimizde sağlık hizmetleri, emniyet, jandarma, itfaiye, orman ve
afad olmak üzere 6 hizmet birimimizin bulunduğunu belirten Vali Pehlivan,
İlimizde yaşanabilecek afetlere karşı tedbirli olunması gerektiğini, doğal
afetlere ve beşerî unsurlu, azami şekilde müdahale gerektiren durumlara acil
müdahale edilmesinin can ve mal kayıplarını en aza indireceğini belirtti.
112 Acil Çağrı
Merkezimize yapılan ihbarların %87’sinin asılsız olduğunu belirten Vali
Pehlivan,
“İlimizde Ocak
2022 – Mart 2022 tarihleri arasında 112 Acil Çağrı Merkezimize 133 bin 388 acil
çağrı gelmiştir. Bu çağrıların 116 bin 638’i asılsız çağrı, 16 bin 750’si
vakaya dönüşen, asıllı çağrı olarak tespit edilmiştir. Vatandaşımızın mağdur
olmaması için bu birimler gereksiz yere meşgul edilmemelidir. Bu asılsız
ihbarlar, personelimizin zamanını çalmaktadır. Personelimiz asılsız ihbarla
uğraştığı esnada gerçekten acil müdahale bekleyen vatandaşlarımıza ulaşmada
gecikmeler yaşanabilir. Bu nedenle vatandaşlarımızın 112 acil çağrı merkezini boş
yere meşgul etmemesi ve acil durum yaşanması durumunda da doğru bilgi vermesi
büyük önem arz etmektedir. Bütün vatandaşlarımızın duyarlılıkla hareket etmesi
gerekir. 112 Acil Çağrı
Merkezimizde görev yapan bütün personelimiz azami dikkat ve hassasiyetle
vatandaşlarımızın çağrılarına kulak vermeye devam edecektir.” dedi.
Toplantıda
hizmet standartlarının daha da artırılması için görüş ve önerilerin alınmasının
ardından sona erdi. Toplantının ardından çağrı merkezinde görev alan sağlık,
emniyet, jandarma, itfaiye, orman işletme ve AFAD birimlerinin personelleriyle
görüşerek gelen çağrılarla ilgili bilgiler alan Vali Pehlivan, personellere
çalışmalarında başarı ve kolaylıklar diledi.
Kaynak:
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.