QR kodunu okut, Sinop'u değerlendir;

QR kodunu okut, Sinop'u değerlendir

Sinop Valisi Dr. Mustafa Özarslan'ın talimatlarıyla hayata geçirilen Memnuniyet Anketi örnek oluyor. Proje sayesinde Sinoplu vatandaşların, QR kod okutup aldıkları hizmeti değerlendirme imkanı bulduğunu ifade eden Vali Özarslan, "Lütfen, QR kodunu okutunuz ve karnemizi veriniz. Gayemiz: Sizlere güler yüzlü, hızlı ve kaliteli bir kamu hizmeti vererek, yaşamınızı kolaylaştırmaktır" dedi....

Sinop Valiliği, Vali Dr. Mustafa Özarslan'ın talimatlarıyla 1 sene önce örnek bir uygulama hazırlayarak memnuniyet anketini hayata geçirdi. Uygulama sayesinde kentte yaşayan vatandaşlar, resmi kurumlardan aldıkları hizmeti değerlendirme şansı elde etti. Aldıkları hizmeti değerlendirmek isteyen vatandaşlar, telefonlarının kamerasıyla kurum binalarının duvarlarında asılı QR kodunu okutuyor, ardından da değerlendirme yapıyor. Üçer aylık periyodik aralıklarla Sinop Valiliği'nce yapılan ölçümler düzenli olarak raporlanıyor ve ilgili kurum müdürlüklerine iletiliyor. 

TELEFONU OLMAYAN VATANDAŞLAR DA DÜŞÜNÜLDÜ

Kameralı telefonu veya telefonu olmayan vatandaşlar da düşünüldü. Sinop Valiliği'nin internet sitesinde de "Hizmetlerimiz" sekmesinin altına "Vatandaş Memnuniyet Anketi" eklendi. İl Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Müftülüğü, Tarım ve Orman Müdürlüğü, İl Emniyet ve Jandarma Komutanlığı gibi 30 kurumun yer aldığı sayfada vatandaşlar istedikleri kurumu değerlendirebilecek.

VALİ ÖZARSLAN: BU SİSTEMİ İLK DEFA SİNOP'TA KURMUŞ OLDUK

Sinop Valisi Dr. Mustafa Özarslan, "Duyarlı, empatik, güler yüzlü kamu hizmeti her zaman ilk önceliğimiz. Valilik düzeyinde kamu kurumlarından/İl Müdürlüklerinden duyulan memnuniyeti ölçen sistemi ilk defa Sinop’ta kurmuş olduk. Valiliğimiz koordinesinde, 2023 yılının Eylül ayından itibaren başlattığımız Dijital Memnuniyet Anketi ile, hizmet verdiğimiz 30 kamu kurumumuza ilişkin memnuniyetinizi; sistematik, düzenli ve  kesintisiz olarak  ölçüyoruz" dedi.

"MEMNUNİYET ORANI YÜZDE 86"

Vali Özarslan, "Üçer aylık periyodik aralıklarla Sinop Valiliği'nce yapılan ölçümler düzenli olarak raporlanarak; ilgili kurum müdürlüklerimize iletilmektedir. Son bir yılda yapılan anketleri değerlendirdiğimizde, vatandaşlarımızın kamu kurum ve kuruluşlarımızdan aldığı hizmetten duydukları memnuniyet oranı yüzde 86'dır. Bu oran bizim için yeterli demiyoruz. Hizmetlerimizi daha da iyi memnuniyet verici şekilde yerine getirmeliyiz. Çünkü sizler daha iyisine layıksınız. Bundan dolayı  memnuniyet oranını çok daha yukarılara taşımak için görüşleriniz/şikayetleriniz; bizim için altın değerindedir. Biz hemşehrilerimizin kamu kurumlarından aldığı hizmetleri değerlendirmesi yönünde bize karne vermesini istiyoruz. Daha düzeltici ve geliştirici kamu hizmeti vermemiz için bu bize önemli katkı sağlıyor. Lütfen, QR kodunu okutunuz ve karnemizi veriniz. Gayemiz: Sizlere güler yüzlü, hızlı ve kaliteli bir kamu hizmeti vererek, yaşamınızı  kolaylaştırmaktır. Karne notlarımızı samimi bir şekilde vereceğiniz inancıyla şimdiden teşekkür ederim" ifadelerini kullandı.

ANKET 7 SORUDAN OLUŞUYOR

Konuyla ilgili yapılan açıklamada, "Sizlere daha iyi hizmet verebilmek adına 7 sorudan oluşan bir anketimiz bulunmaktadır. Telefonumuzun kamerasıyla QR kodumuzu okutarak, anketimize kolaylıkla katılım sağlayabilirsiniz" ifadeleri kullanıldı.

EĞİTİM PROGRAMI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Yaklaşık 1 senedir uygulanan projeden vatandaşlar da oldukça memnun. Valilik ise çalışmalarına devam ediyor. Proje kapsamında İletişim Uzmanı Ayça Kuru'nun eğitmen olarak katıldığı “Vatandaş Memnuniyeti Eğitim Programı” gerçekleştirildi. Valilik Toplantı Salonunda gerçekleşen programa; Vali Özarslan, Vali Yardımcıları Abdullah Şahin ve Ali Osman Bulat, Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Müdürleri, kurum çalışanları ve basın mensupları katıldı.

"ÖNEMLİ KATKILAR SAĞLIYOR"

Eğitimin açılış konuşmasını yapan Vali Özarslan, "Valilik düzeyinde kamu kurumlarından/İl Müdürlüklerinden duyulan memnuniyeti ölçen sistemi ilk defa Sinop’ta kurmuş olduk. 30 Kurumumuzda panolarda QR Kodu ile dijital ortamda bütün kurumların memnuniyetleri; sistematik, düzenli, istikrarlı ve devamlı bir  şekilde ölçülüyor. Biz daha çok vatandaşımızın kamu kurumlarından aldığı hizmetleri değerlendirmesi yönünde bize karne vermesini istiyoruz. Daha düzeltici ve geliştirici kamu hizmeti vermemiz için bu bize önemli katkı sağlıyor” dedi.

Kaynak:

Etiketler :
, , ,
İlgili Yöneticiler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum