İletişim Başkanlığı 2025 LGS iddialarına MEB'in gerçek verileriyle yanıt verdi!;

İletişim Başkanlığı 2025 LGS iddialarına MEB'in gerçek verileriyle yanıt verdi!

2025 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) merkezi sınavının ardından sosyal medyada ve bazı basın organlarında yayılan iddialar, kamuoyunda kafa karışıklığına yol açtı. Soruların sızdırıldığı, bazı okullarda orantısız başarılar elde edildiği ve sınav istatistiklerinin gizlendiği gibi birçok iddia, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) verilerine dayanılarak çürütüldü....


2025 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında gerçekleştirilen merkezi sınavın ardından, sosyal medya platformları ve bazı basın organlarında çeşitli iddialar gündeme geldi. Sınav güvenliğinin ihlal edildiği, bazı bölgelerde olağandışı başarılar elde edildiği ve sonuçlara yönelik kamuoyunun bilgilendirilmediği yönündeki iddialar hem öğrencilerde hem de velilerde büyük bir kafa karışıklığına neden oldu. İletişim Başkanlığı tarafından MEB verileri esas alınarak iddiaların gerçekleri yansıtmadığı kamuoyu ile paylaşıldı.

“2025 LGS’DE SORULAR ÇALINDI, WHATSAPP GRUPLARINDA PAYLAŞILDI”

İlk ve en çok yankı uyandıran iddia, sınav sorularının sınavdan önce WhatsApp gruplarında dolaşıma sokulduğuydu. Bazı sosyal medya hesapları ve haber siteleri, sınav başlamadan soruların sızdırıldığına dair görseller yayımladı.

İletişim Başkanlığı tarafından bu iddianın gerçeği yansıtmadığı şu ifadelerle açıklandı:

''15 Haziran 2025 tarihinde iki oturum hâlinde gerçekleştirilen sınav sürecinde tüm sınav evrakları, özel güvenlik kilitleriyle mühürlü şekilde teslim edilmiştir. Sözel oturumun ardından bazı görsellerin sosyal medyada dolaşıma girdiği, ancak bu görsellerin sınav sonrasında kitapçıkların öğrencilere verilmesiyle birlikte çekildiği tespit edilmiştir. Sayısal oturum sırasında dışarıdan çekildiği anlaşılan bazı görüntüler hakkında adli süreç başlatılmıştır. Bu içeriklerin sınav güvenliğini ihlal edecek bir etkisi bulunmadığı belirlenmiştir.''


“BURSA MAHMUT CELALETTİN ÖKMEN İMAM HATİP ORTA OKULUNDAN 36 ÖĞRENCİ TAM PUAN ALDI”

İYİ Parti Milletvekili Turhan Çömez ve bazı medya organları, yalnızca bir okuldan 36 öğrencinin 500 tam puan aldığını, bu durumun "şaibeli" olduğunu iddia etti.

MEB verilerine göre ise yapılan açıklama ise şöyle:

''Bursa genelinde yalnızca 20 öğrenci tam puan almıştır. Bu öğrenciler çeşitli devlet ve özel okullardan olup, iddia edilen okuldan (Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu) hiçbir öğrenci tam puan almamıştır. İlgili okulun sosyal medya hesabında Türkiye genelinde başarı elde eden imam hatip öğrencileriyle ilgili yapılan genel bir paylaşım, yanlış anlaşılmış ve kamuoyuna yanıltıcı biçimde yansıtılmıştır.''

Bursa Valiliği de bu iddiayı yalanlamış ve tam puan alan öğrencilerin okullarını tek tek açıklamıştır.


“DİYARBAKIR'DA 300 ÖĞRENCİ BİRİNCİ OLDU”

Sosyal medyada yayılan başka bir iddia ise Diyarbakır’da 300 öğrencinin 500 tam puan alarak birinci olduğu yönündeydi. 

İletişim Başkanlığının bu iddia karşısında açıklaması ise şöyle:

''Diyarbakır'da 2025 LGS’de tam puan alan öğrenci sayısı yalnızca 10’dur. İddialar gerçekle bağdaşmamaktadır. Söz konusu yanlış bilgi, hem kamuoyunu yanıltmakta hem de bölgesel gerilimlere zemin hazırlayacak niteliktedir.''

“719 BİRİNCİNİN BAZI İLLERDE KÜMELENMESİ ŞAİBELİDİR”

Siyasetçi Muharrem ince de sosyal medya üzerinden yaptığı bir açıklamada, 719 öğrencinin tam puan almasını, bu öğrencilerin bazı illerde ve okullarda yoğunlaşmasını şaibeli buldu.

İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada ise bu iddiaya yönelik şu ifadeler kullanıldı:

''719 öğrencinin başarıları Türkiye’nin farklı şehirlerine dengeli biçimde dağılmıştır. İstatistiksel analizler, herhangi bir olağan dışı kümelenmenin olmadığını, başarıların nüfus yoğunluğu ve eğitim altyapısıyla doğru orantılı olduğunu göstermektedir. Bu veriler, kamuoyuna açık olarak paylaşılmıştır.''

“ÖZEL OKULLARDA BİRİNCİ SAYISI OLAĞAN DIŞI ARTTI”

Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkan Yardımcısı Suat Özçağdaş ise özel okullarda tam puan alan öğrenci oranının devlet okullarına göre fazla olmasını şüpheli buldu.

MEB tarafından paylaşılan bilgilerde de olağan dışı bir artış olmadığı belirtilerek şu ifadelere yer verildi:

''2023, 2024 ve 2025 yıllarında özel okullardan çıkan tam puan alan öğrencilerin oranı sırasıyla yüzde 56, yüzde 57 ve yine yüzde 57’dir. Bu oranlar yıllar arasında tutarlıdır. Herhangi bir olağandışı artış söz konusu değildir.''


“MEB BİLGİ İŞLEM GENEL MÜDÜRÜ LGS SKANDALI NEDENİYLE GÖREVDEN ALINDI”

Cumhuriyet gazetesi ve bazı hesaplar, Bilgi İşlem Genel Müdürü’nün görevden alınmasını LGS süreciyle ilişkilendirdi.

İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada da söz konusu iddia ile ilgili şu açıklama yapıldı:

''Söz konusu görev değişimi, önceden planlanmış idari bir takdir süreci kapsamında gerçekleşmiştir. LGS sınav süreciyle hiçbir ilgisi yoktur. Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü'nün LGS sınav uygulamalarıyla doğrudan bir yetkisi de bulunmamaktadır.''

“SORU KİTAPÇIKLARI SINAV SIRASINDAN GRUPLARDA PAYLAŞILDI”

Yine sosyal medyada dolaşan iddialar arasında bazı görsellerin sınav devam ederken sosyal medyada paylaşıldığı iddia edildi.

Yine İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada da şu ifadelere yer verildi:

''2025 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki sözel alan oturumu tamamlandıktan sonra, soru kitapçığına alt bazı görsellerin çevrim içi platformlarda paylaşıldığı iddia edilmiştir. Sözel oturum, sınav takvimine uygun şekilde sorunsuz bir biçimde gerçekleştirilmiş ardından, soru kitapçığından çekilen bazı fotoğrafların dijital ortamlarda paylaşıldığı tespit edilmiştir. Sınav tamamlandıktan sonra, isteyen öğrencilere ve velilere sınav kitapçıkları teslim edilmektedir. Bu nedenle, sınav bittikten sonra yapılan bu paylaşımın sınav güvenliğini tehlikeye atacak herhangi bir etkisi bulunmamaktadır.''

“SINAV İSTATİSTİKLERİ KAMUOUYLA PAYLAŞILMADI”

Çeşitli haber kanallarında ve sosyal medyada dolaşıma giren iddialar arasında 2025 LGS’ye dair istatistiklerin açıklanmadığını iddia edildi.

İletişim Başkanlığı ise tüm istatistiklerin yayınladığını belirterek, ''Tüm istatistikler, kamuoyuna açık şekilde hem basın açıklamaları hem de bakanlığın resmî web sitesi üzerinden yayımlanmıştır. Başarı oranları, okul türleri, coğrafi dağılımlar ve daha birçok veri detaylı şekilde erişime açıktır'' açıklamasında bulundu.

Kaynak:

Etiketler :
, , , ,

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum