Giresun’da fındığın düşmanına karşı samuraylar devrede!;

Giresun’da fındığın düşmanına karşı samuraylar devrede!

Giresun’da fındık üretimini tehdit eden kahverengi kokarca zararlısıyla mücadele kapsamında üretilen samuray arıları doğaya salınmaya başlandı. Bu sene 130 bin samuray arı salımı yapılacağını belirten Vali Mustafa Koç, “Üreticimizin emeğini korumak, fındıkta verim ve kalite kayıplarını en aza indirmek için çalışıyoruz” dedi....


Giresun Valiliği, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü koordinasyonunda, fındık üretiminde verim ve kalite kayıplarına neden olan kahverengi kokarca zararlısıyla biyolojik mücadele çalışmalarını sürdürüyor. Vali Mustafa Koç’un katılımıyla, Merkez Aksu Mahallesi'nde gerçekleştirilen törende, zararlının doğal düşmanı olan samuray arıları doğaya salındı. Törene; Giresun Milletvekilleri Prof. Dr. Nazım Elmas ve Ali Temür, ilgili kurum amirleri ile çok sayıda davetli katıldı.

 FEROMON İLE TUZAK DAĞITIMLARIN YAPILDI

Valilik ve Tarım ve Orman İl Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında; eğitim faaliyetleri ile 46 binden fazla üreticiye ulaşıldığı, 102 bini aşkın hanede kışlak mücadelesi gerçekleştirildiği ve feromon ile tuzak dağıtımlarının yapıldığı belirtildi. Vatandaşlardan, kahverengi kokarca ile mücadeleye aktif destek vermeleri, kışlak dönemlerinde ev ve müştemilatlarında gerekli tedbirleri almaları ve fındık bahçelerinde entegre mücadele takvimine uygun ilaçlamaları aksatmamaları istendi.


"SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR MÜCADELEYİ AMAÇLIYORUZ"

Vali Koç, "İlimiz, ülkemizin en önemli fındık üretim merkezlerinden biridir. Ancak son yıllarda kahverengi kokarca zararlısı, fındık başta olmak üzere birçok tarımsal üründe verim ve kalite kayıplarına neden oluyor. 2025 yılında yaşanan zirai don, aşırı sıcaklar ve zararlı baskısının etkisiyle fındık rekoltemiz yaklaşık yüzde 30 azalarak 65 bin 735 tona geriledi. Bu nedenle kahverengi kokarca ile mücadeleyi Tarım ve Orman İl Müdürlüğü koordinasyonunda tüm kurumlarımızla birlikte sürdürüyoruz. Eğitim faaliyetleri kapsamında 46 binden fazla üreticimize ulaştık, 102 bini aşkın hanede kışlak mücadelesi gerçekleştirdik, feromon ve tuzak dağıtımları yaptık” diye konuştu.


“VATANDAŞLARIMIZIN DESTEK VERMESİ BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR”

Mücadelede özellikle biyolojik yöntemlere büyük önem verdiklerini belirten Vali Koç, “Bu kapsamda, kahverengi kokarcanın yumurtalarını parazitleyerek çoğalmasını engelleyen ve aynı yumurtalardan samuray arısı çıkmasını sağlayan doğal düşmanı samuray arısını doğaya salıyoruz. 2025 yılında 90 bin 664 adet samuray arısı salımı gerçekleştirdik. Bu yıl ise bu sayıyı 130 bine çıkararak mücadelede daha etkin kılmayı hedefliyoruz. Samuray arısından beklentimiz, kahverengi kokarca popülasyonunu doğal yollarla baskı altına alarak zararlının yayılımını azaltmak ve uzun vadede kimyasal mücadeleye olan ihtiyacı düşürmektir.  Doğaya ve insan sağlığına zarar vermeden sürdürülebilir bir mücadele yürütmeyi amaçlıyoruz. Vatandaşlarımızın da bu mücadeleye aktif destek vermesi büyük önem taşıyor. Özellikle kışlak dönemlerinde ev, ahır, depo ve müştemilatlarda gerekli mücadele çalışmalarının yapılması, fındık bahçelerinde ise entegre mücadele takvimine uygun ilaçlamaların aksatılmaması önem arz ediyor. Üreticimizin emeğini korumak, fındıkta verim ve kalite kayıplarını en aza indirmek için mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğiz” dedi.

Kaynak:

Etiketler :
, , ,
İlgili Yöneticiler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum