Giresun’da iki büyük TÜBİTAK projesi tamamlandı;

Giresun’da iki büyük TÜBİTAK projesi tamamlandı

TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında Giresun’da hayata geçirilen iki vizyoner projenin kapanış programı, 26 Haziran Cuma günü gerçekleştirildi. Yapay zekâ, dijital oyunlaştırma ve sanal gerçeklik teknolojilerinin öne çıktığı kapanış törenine, Giresun Valisi Mustafa Koç'un eşi Neslihan Gül Koç katıldı....

Resim

Giresun Valiliği tarafından paylaşılan bilgilere göre; eğitim dünyasına yenilikçi yaklaşımlar kazandırmayı hedefleyen iki büyük TÜBİTAK 4005 projesi başarıyla nihayete erdi. Giresun Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) ile Giresun Üniversitesi ortaklığında yürütülen ve Türkiye’nin dört bir yanından öğretmenleri kentte buluşturan projelerin kapanış töreninde, eğitimde dijitalleşme ve sürdürülebilirlik mesajları verildi. Giresun İl Millî Eğitim Müdürü Özgür Tokgöz, il millî eğitim müdürlüğü yöneticileri, akademisyenler, proje ekipleri ve farklı illerden gelen katılımcı öğretmenlerin yer aldığı törende, başarılı çalışmalara imza atan ekipler ödüllendirildi.

Resim

GİRESUN BİLSEM DİJİTAL OYUNLAŞTIRMA PROJESİNİ TAMAMLADI

Projelerden ilki, Giresun BİLSEM İngilizce Öğretmeni Özlem Çukurlu Aydın yürütücülüğünde 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında hayata geçirilen “Konuşma Becerilerine Yenilikçi Bir Yaklaşım: Dijital Oyunlaştırma” projesi oldu. Beş gün süren yoğun eğitim kampı kapsamında Türkiye'nin farklı illerinden gelen 30 İngilizce öğretmenine dijital öyküleme, dijital kaçış oyunları, artırılmış ve sanal gerçeklik uygulamaları üzerine teorik ve uygulamalı eğitimler aktarıldı. Katılımcı öğretmenler, oyunlaştırılmış konuşma etkinliklerinin sınıf içi tasarımı süreçlerini deneyimlerken, eğitimin sonunda Millî Eğitim Bakanlığı müfredatına tam uyumlu bir “Dijital Oyunlaştırılmış Konuşma Etkinlikleri Portfolyosu” üretilerek eğitim camiasının kullanımına hazır hale getirildi.

Resim

"EĞİTİM 5.0" TEMALI TEK PROJENİN UYGULAMA ALANI GİRESUN OLDU

TÜBİTAK 4005 programı bünyesinde Türkiye genelinde "Eğitim 5.0" temasıyla yapılandırılan ve desteklenen tek çalışma olma özelliğini taşıyan dev proje de Giresun’da başarıyla tamamlandı. Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Özdemir’in yürütücülüğündeki "Eko-Eğitim 5.0: Yapay Zekâ ve XR Tabanlı Sınıf Dışı Öğrenme Yaklaşımlarıyla Biyoçeşitlilik Krizi" projesi, bilim ve teknolojiyi doğayla buluşturdu. Giresun Üniversitesi Artırılmış Gerçeklik Uygulama ve Araştırma Merkezi, Giresun İl Özel İdaresi ve Giresun İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen çalışmada, Giresun'un sahip olduğu zengin biyolojik çeşitlilik ve doğal yaşam alanları, katılımcı öğretmenler için dev bir açık hava laboratuvarı işlevi gördü. Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesindeki 24 farklı ilden gelen 24 fen bilimleri, biyoloji ve sınıf öğretmenine beş gün boyunca yapay zekâ destekli eğitim modelleri, artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojileri, doğa temelli etkinlikler ile sanal biyoçeşitlilik müzesi oluşturma teknikleri uygulamalı olarak aktarıldı.

Büyük bir gurur tablosuna sahne olan kapanış programı, projelere katkı sunan kurumlara ve emektar proje ekiplerine plaket takdim edilmesinin ardından çekilen anı fotoğraflarıyla sona erdi.

Kaynak:

Etiketler :
, ,
İlgili Yöneticiler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum