İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün ‘112’ başarısı;

İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün ‘112’ başarısı

İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü, büyük bir başarıya imza atarak ülkemizdeki farklı acil yardım numaralarını 112 çatısı altında sıkıntısız bir şekilde birleştirdi....

Kafa karışıklığına, büyük bir sıkıntıya ve istenmeyen olaylara sebep olmadan ülke genelinde acil yardım numarası teke indirildi. Artık Amerika’daki 911 ve Avrupa Birliği'ne üye ülkelerdeki 112 gibi Türkiye’de de tek Acil Yardım Hattı kullanılır hale geldi.

İçişleri Bakanlığı koordinesinde İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nce yürütülen 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi mutlu sona doğru gidiyor. Televizyon reklamları, sosyal medya ve çeşitli etkinliklerle 112 farkındalık eğitimleri ise devam ediyor.

Selçuk Aslan kimdir? İller İdaresi Genel Müdürü Selçuk Arslan nereli, kaç yaşında?

İller İdaresi Genel Müdürü Selçuk Aslan, projenin çok sayıda faydasının olduğunu vurgulayarak, vatandaşların ve ülkede bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğunun ortadan kalktığını, ayrıca ‘maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik’ sağlandığını belirtti.

112 Acil Servis nedir? 112 Acil Servisin görevleri nelerdir?

ÇOK SAYIDA ACİL NUMARA VARDI

Türkiye’de 155 Polis İmdat - 156 Jandarma İmdat - 158 Sahil Güvenlik - 110 Yangın İhbar - 112 Sıhhi İmdat - 177 Orman Yangın İhbar - 122 AFAD gibi gibi her acil durumun farklı bir acil yardım çağrı numarası bulunuyordu. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanması için ise uzun süredir çalışmalar yürütülüyordu.

ARTIK TEK ACİL NUMARA

112 Acil çağrı merkezinde; sağlık, itfaiye, jandarma, polis ve valiliklerce gerekli görülen diğer birimlerin aynı mekânda olduğu ve koordinasyon imkânı sağlayan co-location modeli tercih edilirken çalışmalar buna göre yapılandırıldı. Bu modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonu aynı salon içerisinde bulunan görevliler tarafından yerine getiriliyor.
İl çağrı merkezi sisteminin iki temel amacı var. Biri, acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşların birden çok numara yerine tek bir numarayı bilmeleri; diğeri ise Acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmaları.
112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi kapsamında çalışmalara öncelikle pilot iller olarak belirlenen Antalya ve Isparta’da başlandı. Bu iki ilde çağrı merkezleri 2009 yılında hizmete açıldı. Şimdi ise Yeni Nesil 112 Projesi kapsamında 81 ilde 112 Acil Çağrı Merkezi faaliyet yürütüyor.

İLÇELERDE DE KURULACAK

Türkiye’nin idari yapısı göz önüne alınarak 81 ilde tüm ilçeleri de kapsayacak şekilde 112 acil çağrı merkezleri kuruluyor. Valilikler bünyesinde kurulacak olan 112 acil çağrı merkezleri, ilgili vali yardımcısının koordinasyon ve sorumluluğunda hizmet veriyor.

Diyarbakır'da '112 Acil Çağrı Merkezi'nden 3 dilde hizmet

YABANCIYA DA KOLAYLIK
112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde, vatandaşların ve ülkede bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalktı. Yabancı dil bilen personel istihdam edilerek yabancıların hizmetten yararlanması mümkün hale geldi.

STANDART VE KALİTE
Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik sağlandı. İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği hayata geçirildi. Tüm acil çağrılar kayıt altına alınmış oldu. İller arasında uygulama birliği sağlandı. Çağrı merkezlerinde kullanılan teknik sistem tüm illerde aynı standart ve kalitede olacak.
Çağrı merkezlerinde kullanılan coğrafi bilgi sistemleri sayesinde olay mahallinin tespiti kolaylaştı. Araç takip sistemi sayesinde araç ve ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale geldi. Uluslararası standartlar ve gelişmeler takip edilerek Türkiye’deki sisteme entegrasyonu sağlandı. Çağrıların karşılanmasından, ekiplerin olay yerine ulaşmasına kadar tüm veriler sistemde kaydedildiği için, istatistiksel olarak verimlilik ölçümü yapılabilecek.

112 Acil Çağrı Merkezi vakalara ulaşma hızını artırdı - Son Dakika Haberleri

Ayrıca süreç yönetimi, panik ve endişe durumlarında gelen acil çağrılarda telefonun diğer ucundaki vatandaşların psikolojik olarak rahatlatılarak olay bilgisini ve olayın gerçekleşme şeklini en kısa sürede anlayarak, konuma dayalı adres ve kişi iletişim bilgilerini alan tecrübeli ve eğitimli ‘çağrı karşılama personeli’ istihdam ediliyor.

Kaynak:

Etiketler :
, , , ,
İlgili Yöneticiler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum