İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün ‘112’ başarısı
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü, büyük bir başarıya imza atarak ülkemizdeki farklı acil yardım numaralarını 112 çatısı altında sıkıntısız bir şekilde birleştirdi....
Kafa
karışıklığına, büyük bir sıkıntıya ve istenmeyen olaylara sebep olmadan ülke
genelinde acil yardım numarası teke indirildi. Artık Amerika’daki 911 ve Avrupa
Birliği'ne üye ülkelerdeki 112 gibi Türkiye’de de tek Acil Yardım Hattı kullanılır
hale geldi.
İçişleri Bakanlığı koordinesinde İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nce yürütülen 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi mutlu sona doğru gidiyor. Televizyon reklamları, sosyal medya ve çeşitli etkinliklerle 112 farkındalık eğitimleri ise devam ediyor.
İller İdaresi Genel Müdürü Selçuk Aslan, projenin çok sayıda faydasının olduğunu vurgulayarak, vatandaşların ve ülkede bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğunun ortadan kalktığını, ayrıca ‘maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik’ sağlandığını belirtti.
ÇOK SAYIDA ACİL NUMARA VARDI
Türkiye’de 155 Polis İmdat - 156 Jandarma İmdat - 158 Sahil Güvenlik - 110 Yangın İhbar - 112 Sıhhi İmdat - 177 Orman Yangın İhbar - 122 AFAD gibi gibi her acil durumun farklı bir acil yardım çağrı numarası bulunuyordu. Birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanması için ise uzun süredir çalışmalar yürütülüyordu.
ARTIK TEK ACİL
NUMARA
112 Acil çağrı
merkezinde; sağlık, itfaiye, jandarma, polis ve valiliklerce gerekli görülen
diğer birimlerin aynı mekânda olduğu ve koordinasyon imkânı sağlayan
co-location modeli tercih edilirken çalışmalar buna göre yapılandırıldı. Bu
modelde çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonu aynı salon
içerisinde bulunan görevliler tarafından yerine getiriliyor.
İl çağrı
merkezi sisteminin iki temel amacı var. Biri, acil çağrı yapılmasını
gerektirecek durumlarda vatandaşların birden çok numara yerine tek bir numarayı
bilmeleri; diğeri ise Acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm
ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmaları.
112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi
kapsamında çalışmalara öncelikle pilot iller olarak belirlenen Antalya ve
Isparta’da başlandı. Bu iki ilde çağrı merkezleri 2009 yılında hizmete
açıldı. Şimdi ise Yeni Nesil 112 Projesi kapsamında 81 ilde 112 Acil Çağrı
Merkezi faaliyet yürütüyor.
İLÇELERDE DE KURULACAK
Türkiye’nin idari yapısı göz önüne alınarak 81 ilde tüm ilçeleri de kapsayacak şekilde 112 acil çağrı merkezleri kuruluyor. Valilikler bünyesinde kurulacak olan 112 acil çağrı merkezleri, ilgili vali yardımcısının koordinasyon ve sorumluluğunda hizmet veriyor.
YABANCIYA DA KOLAYLIK
112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde, vatandaşların
ve ülkede bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme
zorunluluğu ortadan kalktı. Yabancı dil bilen personel istihdam edilerek
yabancıların hizmetten yararlanması mümkün hale geldi.
112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde, vatandaşların ve ülkede bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalktı. Yabancı dil bilen personel istihdam edilerek yabancıların hizmetten yararlanması mümkün hale geldi.
STANDART VE KALİTE
Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik
sağlandı. İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği hayata geçirildi. Tüm
acil çağrılar kayıt altına alınmış oldu. İller arasında uygulama birliği sağlandı.
Çağrı merkezlerinde kullanılan teknik sistem tüm illerde aynı standart ve
kalitede olacak.
Çağrı merkezlerinde kullanılan coğrafi
bilgi sistemleri sayesinde olay mahallinin tespiti kolaylaştı. Araç takip
sistemi sayesinde araç ve ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale geldi. Uluslararası
standartlar ve gelişmeler takip edilerek Türkiye’deki sisteme entegrasyonu
sağlandı. Çağrıların karşılanmasından, ekiplerin olay yerine ulaşmasına kadar
tüm veriler sistemde kaydedildiği için, istatistiksel olarak verimlilik ölçümü
yapılabilecek.
Ayrıca süreç yönetimi, panik ve endişe durumlarında gelen acil çağrılarda telefonun diğer ucundaki vatandaşların psikolojik olarak rahatlatılarak olay bilgisini ve olayın gerçekleşme şeklini en kısa sürede anlayarak, konuma dayalı adres ve kişi iletişim bilgilerini alan tecrübeli ve eğitimli ‘çağrı karşılama personeli’ istihdam ediliyor.
Kaynak:
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.