Adıyaman’da bin keklik doğaya salındı, Vali Küçük avcıları uyardı:;

Adıyaman’da bin keklik doğaya salındı, Vali Küçük avcıları uyardı:

Adıyaman Valisi Abdullah Küçük, kene ve süne gibi zararlılarla biyolojik mücadeleye destek olmak, doğal dengeyi korumak ve yaban hayatını güçlendirmek amacıyla bin kekliğin doğaya salındığını belirtti. Avcılara uyaran Vali Küçük, “Doğal yaşama bırakılan kekliklerin avlanmaması gerekiyor. Bu kurala aykırı davranan kişiler hakkında gerekli yaptırımlar uygulanacak” dedi....


Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında, merkez köyler ile Sincik ve Gölbaşı ilçelerinde belirlenen 5 farklı noktada toplam bin adet keklik doğal yaşam alanlarıyla buluşturuldu.


“EKOSİSTEME KATKI SAĞLAYACAK”

Programa katılan Vali Abdullah Küçük, doğaya salınan kekliklerin ekosistemin korunmasına önemli katkı sağlayacağını belirterek, “Doğaya salınan keklikler özellikle yaprak bitleri, böcek larvaları ve tarımsal üretime zarar veren diğer omurgasızlarla beslenerek bu canlıların popülasyonlarının doğal yollarla kontrol altında tutulmasına katkı sağlayacak. Böylece hem doğal yaşamın korunmasına hem de tarımsal verimliliğin desteklenmesine önemli ölçüde katkı sunulacak. Bugün ilimizin 5 farklı noktasında doğayla buluşturduğumuz bin kekliğin, Adıyaman’ımızın doğal zenginliğine, biyolojik çeşitliliğine ve ekolojik dengesine önemli katkılar sağlayacağına inanıyor, gerçekleştirilen bu çalışmanın ilimize, doğamıza ve geleceğimize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.


Avcılara da uyarılarda bulunan Vali Küçük, doğal yaşama bırakılan kekliklerin avlanmaması gerektiğini vurgulayarak, bu kurala aykırı davranan kişiler hakkında gerekli yaptırımların uygulanacağını ifade etti.

Kaynak:

Etiketler :
, ,
İlgili Yöneticiler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum