112 çağrılarının yüzde 70’i asılsız;

112 çağrılarının yüzde 70’i asılsız

Osmaniye Valisi Erdinç Yılmaz, 112 Acil Çağrı Merkezi Koordinasyon Kurulu’na başkanlık yaptı. Vali Yılmaz, 112’ye gelen çağrıların yüzde 70’inin asılsız olduğunu belirterek, 112’nin gereksiz yere aranmamasını istedi....


112 KOORDİNASYON TOPLANTISI

112 Acil Çağrı Merkezi Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Vali Dr. Erdinç Yılmaz başkanlığında 112 Acil Çağrı Merkezi toplantı salonunda gerçekleştirildi. Toplantıya Vali Yılmaz’ın yanı sıra, Belediye Başkan Vekili Mehmet Hulusi Akkuş, İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Halit Gülten, İl Emniyet Müdürü Mehmet Sarıbuva, İl Sağlık Müdür Vekili Dr. Yasin Güngör, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Selami Kılıçel, Osmaniye Orman İşletme Müdür Vekili Ali Akın, Osmaniye Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdür Vekili Uğur Çevik, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, Kadirli Orman İşletme Müdürü Adem Sarıbıyık ve Düziçi Orman İşletme Müdürü Harun Demircioğlu katıldı.

Toplantıda sunum yapan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, paydaş kurumların performans değerlendirmeleri, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün faaliyetleri ve yıllık istatistiklerini değerlendirdi. Arık, “Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi aktif çağrı almaya başladığından beri salgın, orman yangınları, sel ve en son olarak da Asrın Felaketi olarak tanımlanan Pazarcık ve Elbistan merkezli Kahramanmaraş depremlerinde önemli rol üstlenmiştir.112 Acil Çağrı Merkezi personeli; depremler sırasında büyük bir sorumluluk altında çalışarak hızlı, etkili ve koordineli bir şekilde hareket etmiştir.’’ diye konuştu.

2 KİŞİYE İDARE PARA CEZASI

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, sunumunun devamında şu bilgilere yer verdi: “01 Ocak­-31 Aralık 2023 tarihleri arasında toplam: 787.131 çağrı karşılanmış olup bu çağrıların 236.816 asıllı olup 550.315 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %30,09 Asılsız Çağrı %69,91 oranında gerçekleşmiştir. 01 Ocak­-31 Aralık 2023 tarihleri arası toplam 787.131 adet çağrıdan 452.386 adet çağrı vaka formu açılmadan çağrı karşılayıcı tarafından elenmiş olup 334.745 adet çağrı kurumlara yönlendirilmiştir. Yönlendirilen çağrıların kurumsal dağılımı: Ambulans Acil %44, Polis Acil %45, Jandarma Acil %6, İtfaiye Acil %4, Orman Yangını Acil %0,9, AFAD Acil %0,1 olarak gerçekleşmiştir. 112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 30.03.2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunun ilgili hükmü gereğince ilimizde 2023 yılında 2 vatandaşa 3.750 TL idari para cezası uygulanmıştır. Ayrıca görevi başında memura hakaretten dolayı 4 vatandaşa yasal işlem yapılması amacıyla Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur. 01 Ocak 2024 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere 112 Acil Çağrı Merkezine asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul eden vatandaşlara ₺1.980,00 idari para cezası uygulanacaktır. Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi olarak vatandaşlarımıza etkili, verimli, kesintisiz ve koordinasyon içerisinde hizmet verilmiş olup verilmeye devam edilecektir” dedi.

Toplantı görüş ve önerilen alınması ile son buldu.

Resim

112 PERSONELİNE PSİKOSOSYAL DESTEK

Öte yandan 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin işe bağlı psikososyal risklerin tespit edilmesi ve azaltılması amacıyla hazırlanan projenin protokolü, Vali Dr. Erdinç Yılmaz, OKÜ Rektörü Prof. Dr. Turgay Uzun ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık arasında imzalandı.

Kaynak:

Etiketler :
, , , , , , , , ,
İlgili Yöneticiler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum