112 çağrılarının yüzde 70’i asılsız
Osmaniye Valisi Erdinç Yılmaz, 112 Acil Çağrı Merkezi Koordinasyon Kurulu’na başkanlık yaptı. Vali Yılmaz, 112’ye gelen çağrıların yüzde 70’inin asılsız olduğunu belirterek, 112’nin gereksiz yere aranmamasını istedi....
112 KOORDİNASYON TOPLANTISI
112 Acil Çağrı Merkezi Acil Çağrı Hizmetleri
İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Vali Dr. Erdinç Yılmaz başkanlığında 112 Acil
Çağrı Merkezi toplantı salonunda gerçekleştirildi. Toplantıya Vali Yılmaz’ın
yanı sıra, Belediye Başkan Vekili Mehmet Hulusi Akkuş, İl Jandarma Komutanı
Jandarma Kıdemli Albay Halit Gülten, İl Emniyet Müdürü Mehmet Sarıbuva, İl
Sağlık Müdür Vekili Dr. Yasin Güngör, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Selami
Kılıçel, Osmaniye Orman İşletme Müdür Vekili Ali Akın, Osmaniye Doğa Koruma ve
Milli Parklar Şube Müdür Vekili Uğur Çevik, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi
Arık, Kadirli Orman İşletme Müdürü Adem Sarıbıyık ve Düziçi Orman İşletme
Müdürü Harun Demircioğlu katıldı.
Toplantıda sunum yapan 112 Acil Çağrı Merkezi
Müdürü Guddusi Arık, paydaş kurumların performans değerlendirmeleri, 112 Acil
Çağrı Merkezi Müdürlüğünün faaliyetleri ve yıllık istatistiklerini değerlendirdi.
Arık, “Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi aktif çağrı almaya başladığından beri
salgın, orman yangınları, sel ve en son olarak da Asrın Felaketi olarak
tanımlanan Pazarcık ve Elbistan merkezli Kahramanmaraş depremlerinde önemli rol
üstlenmiştir.112 Acil Çağrı Merkezi personeli; depremler sırasında büyük bir
sorumluluk altında çalışarak hızlı, etkili ve koordineli bir şekilde hareket
etmiştir.’’ diye konuştu.
2 KİŞİYE İDARE PARA CEZASI
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık,
sunumunun devamında şu bilgilere yer verdi: “01 Ocak-31 Aralık 2023 tarihleri
arasında toplam: 787.131 çağrı karşılanmış olup bu çağrıların 236.816 asıllı
olup 550.315 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %30,09 Asılsız Çağrı %69,91
oranında gerçekleşmiştir. 01 Ocak-31 Aralık 2023 tarihleri arası toplam
787.131 adet çağrıdan 452.386 adet çağrı vaka formu açılmadan çağrı karşılayıcı
tarafından elenmiş olup 334.745 adet çağrı kurumlara yönlendirilmiştir.
Yönlendirilen çağrıların kurumsal dağılımı: Ambulans Acil %44, Polis Acil %45,
Jandarma Acil %6, İtfaiye Acil %4, Orman Yangını Acil %0,9, AFAD Acil %0,1
olarak gerçekleşmiştir. 112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak
suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 30.03.2005 tarihli ve 5326
sayılı Kabahatler Kanunun ilgili hükmü gereğince ilimizde 2023 yılında 2
vatandaşa 3.750 TL idari para cezası uygulanmıştır. Ayrıca görevi başında
memura hakaretten dolayı 4 vatandaşa yasal işlem yapılması amacıyla Cumhuriyet
Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur. 01 Ocak 2024 tarihinden itibaren
geçerli olmak üzere 112 Acil Çağrı Merkezine asılsız ihbarda bulunan ve
gereksiz yere meşgul eden vatandaşlara ₺1.980,00 idari para cezası
uygulanacaktır. Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi olarak vatandaşlarımıza etkili,
verimli, kesintisiz ve koordinasyon içerisinde hizmet verilmiş olup verilmeye
devam edilecektir” dedi.
Toplantı görüş ve önerilen alınması ile son
buldu.
112 PERSONELİNE PSİKOSOSYAL
DESTEK
Öte
yandan 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin işe bağlı psikososyal risklerin
tespit edilmesi ve azaltılması amacıyla hazırlanan projenin protokolü, Vali Dr.
Erdinç Yılmaz, OKÜ Rektörü Prof. Dr. Turgay Uzun ve 112 Acil Çağrı Merkezi
Müdürü Guddusi Arık arasında imzalandı.
Kaynak:
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.