Depremde binası orta ve ağır hasarlı olanlar için yeni fırsat
Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak'ın tüm aşamalarını birebir takip ettiği Yerinde Dönüşüm Projesi'nin detayları belli oldu. Çalışmaya Şanlıurfa'dan çok sayıda başvurunun alındığı öğrenilirken, proje ile vatandaşa birçok destek ve imkân sunuluyor....
11 ili etkileyen depremin yaralarının hızla
sarıldığı adreslerden biri olan Şanlıurfa'da Vali Hasan Şıldak gerek merkez
gerekse kırsal bölgelerdeki deprem konutlarının yapım sürecini takip ederken,
Yerinde Dönüşüm Projesi'nin tüm aşamaları ile de birebir ilgileniyor. Düzenlediği
koordinasyon toplantılarında ilgili birimleri "vatandaşlara her türlü
bilginin verilmesi ve başvuruların ivedilikle takip edilmesi" yönünde
talimatlar veren Vali Şıldak, sosyal medya hesaplarından yaptığı paylaşımda
Yerinde Dönüşüm Projesi ile ilgili detayları paylaştı.
İŞTE VALİ ŞILDAK'IN PAYLAŞIMINDAN
YERİNDE DÖNÜŞÜM PROJESİ:
Vatandaşlar 06.02.2023 tarihinde gerçekleşen
depremde orta ve üzeri hasar alan konut ve işyerleri için hibe ve kredi
başvurusunda bulunabilecek. Bu suretle bir konut ve bir işyeri için hibe, en
fazla üç konut ve/veya işyeri için kredi alabilecek.
1- BAŞVURU
e-devlet kapısı üzerinden, Çevre, Şehircilik
ve İklim Değişikliği İl Müdürlüklerinden, ilimizde yer alan İrtibat
Ofislerinden tüzel ve gerçek kişi başvurusu yapılabilir.
(7269 sayılı Kanun kapsamında AFAD tarafından
üretilen konutlara hak sahipliği başvurusu yaparak konut alan vatandaşlara hibe
ve kredi desteği verilmeyecektir.)
e-devlet başvurusu:
https://www.turkiye.gov.tr/csb- deprem-bol
gesinde-yerinde-donusum-hibe-kredi-on- basvurusu
İrtibat Ofisleri Adres Bilgileri:
https://yerindedonusum.csb.gov.tr/
2- İMAR DURUMUNUN KONTROLÜ
İlçe belediyesine müracaat edilerek ruhsat
için imar durum belgesi (imar çapı) alınır.
3- MÜTEAHHİT İLE ANLAŞMA
Malikler arasında salt çoğunluk (%51)
sağlanması ile Bakanlığımızdan yetki belgesi alan yapı müteahhidi ile
anlaşılır.
Şehir merkezinde 500 m2'ye kadar, kırsal
mahallelerde 250 m2'ye kadar iki katlı yapı ise vatandaş tarafından.
müteahhitlik üstlenilebilir. Geçici müteahhitlik belgesi Çevre, Şehircilik ve
İklim Değişikliği İl Müdürlüklerinden alınır.
4- RUHSAT BAŞVURUSU
Ruhsat vermeye yetkili idareye (Belediye veya
Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü) yapılacaktır.
Ruhsat için; Zemin Etüd Raporu, Aplikasyon
Krokisi, Uygulama Projesi ilgili idareye (Belediye veya Çevre Şehircilik İl
Müdürlüğü) sunulacaktır.
(Bakanlığımızca Tip Uygulama Projeleri Çevre,
Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüklerine gönderilmiştir. İsteyen
vatandaşlar zemin durumuna göre projede değişiklik yapmak kaydıyla bu Tip
projelerden (Ücretsiz) yararlanabilecektir)
5- YAPIM İÇİN HİBE VE KREDİ BAŞVURUSU
Yapı ruhsatı, malikler arasındaki uzlaşma
tutanağı veya müteahhit ile yapılan sözleşme hazırlanır. Akabinde bu evraklarla
birlikte Çev. Şeh. Müdürlüğüne hibe ve kredi başvurusu yapılır.
Ruhsat tarihinden itibaren kredi ve hibe başvuruları 1 yıl İçerisinde yapılabilir
6- YAPIM İŞİNİN DENETİMİ, HİBE VE KREDİ
ÖDEMELERİNİN BAKANLIĞIMIZCA AKTARILMASI
Hibe onayı ve/veya kredi sözleşmesi
imzalanması ile birlikte ruhsat alınan yapı için %10 oranında hibe, kredi
tutarı ve her bağımsız bölüm için 40 bin TL proje desteği ödenecek Müteahhit
hesabına aktarılacaktır.
İş ilerleme seviyesine göre subasman
seviyesinde (%30), taşıyıcı sistemin bitiminde (%60) ve inşaatın tamamlanması
aşamalarında (%100) Müteahhit hesabına 3 taksit halinde aktarılacak.
7- YAPININ TAMAMLANMASI
Yapının tamamlanması ile birlikte
sözleşmedeki dağılıma göre konut ya da işyeri yüklenici tarafından maliklere
teslim edilecek.
8- KREDİ BAŞVURULARININ GERİ ÖDENMESİ
Maliklerin kredi sözleşmesini imzaladığı
tarihinden itibaren 2 yıl ödemesiz olmak üzere, azami (toplamda) 10 yıl vadeli
ve faizsiz olarak geri ödemesi yapılacak.
Ödemeler her yıl sözleşmenin imzalandığı ayın
son gününe kadar yapılabilecek.
Kaynak:
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.